עותק נדיר של הספר הראשון שכתב הרב עובדיה יוסף נחשף

עותק של המהדורה הראשונה של הספר "יביע אומר" מוצע למכירה פומבית. בפתח הספר מעיד על עצמו הרב עובדיה, אז תלמיד בישיבת פורת יוסף, "והנה אמת שידעתי דל ערכי". רבו, מנגד, כותב בהסכמה לספר: "מאז שהתחיל ללמוד אצלי הכרתיו שהוא עתיד לעשות חיל בתורה". לימים יהפוך הספר לסדרת ספרים שתשנה את פני הפסיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/22 07:33 כג בשבט התשפב

עותק נדיר של הספר הראשון שכתב הרב עובדיה יוסף נחשף
דף השער, צילום: בית המכירות ווינרס

עותק נדיר של המהדורה הראשונה של הספר "יביע אומר" שכתב הרב עובדיה יוסף כשהיה בן 17 בלבד עומד למכירה פומבית בבית המכירות ווינרס (1 בפברואר בשעה 18:00). מדובר בספר הראשון שכתב הרב עובדיה, ושמהווה פתח לסדרת הספרים המפורסמת תחת אותו השם, ששינתה את פני הפסיקה המזרחית. כך מתפרסם על ידי עורך ערוץ יהדות בישראל היום, חנן גרינווד.

את הספר, שבו עסק בחידושי תורה בסדרי התנאים והאמוראים על פי סוגיות הגמרא, כתב הרב בעודו תלמיד בישיבת פורת יוסף בירושלים. הספר נכתב והודפס ב-1938, ומהווה את אות הפתיחה לתלמיד הצעיר שהפך לאחד הרבנים המשפיעים ביותר במאות השנים האחרונות.

בביוגרפיה שנכתבה על הרב עובדיה יוסף (מכון מורשת מרן) נכתב כי "חיבורו הראשון בגיל 17 - בחודש ניסן שנת ה’תרח”צ (1938), בהיותו כבן שבע עשרה שנה, הדפיס מרן זצוק”ל את חיבורו הראשון, קונטרס “יביע אומר” על מסכת הוריות, בו התגלתה חכמתו הגדולה ובקיאות נפלאה בתחומים נרחבים בתורה הקדושה, וכן בסדר הדורות לחכמי התלמוד. מיד לאחר שיצא הקונטרס לאור, שלח מרן זיע”א את חיבורו אל עיר מולדתו, בגדאד שבבבל, עיר שהייתה למגדלור וממנה יצאה תורה מתקופת החורבן עד לדורות האחרונים. ואב בית הדין שם, הגאון רבי סלמן חוגי עבודי, שלח לו דברי שבח וברכת שלום בכתב יד קודשו".

תשובות על פי פסקיו 24 שעות ביממה. הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

בפתח הספר כתב הרב עובדיה הצעיר "והנה אמת שידעתי דל ערכי, וכל מכירי המה ראו כן תמהו, ויאמרו הגם זהו, ספרים חבר, מה לתבן עם הבר, ומי הוא זה, שפל ונבזה, להיות מן המחברים, מחברי חיבורים. אבל שמתי פני כחלמיש, ומדרכי זה לא אמיש, וכאשר יעצני מורי ורבי עטרת ראשי, הרה”ג המפורסם כמוהר”ר אליהו לופס (שליט”א). ואודה ה’ מאד בפי, מציון מכלל יופי, על אשר זיכני לחדש חדו”ת בהלכה ובאגדה, על התורה החמודה, הוא יזכני לחדש עוד חידושים בפרד”ס. אמן".

הרב אליהו לופס עצמו שיבח את התלמיד הצעיר והבהיר כי הוא רואה בו פוטנציאל רב. בדברי הסכמה שכתב בפתח הספר הוא ציין כי "מאז שהתחיל ללמוד אצלי הכרתיו שהוא עתיד לעשות חיל בתורה". בבית המכירות מציינים כי "מקונטרס זה ניכרת בקיאותו הגדולה והמפורסמת של מרן בש"ס ובפוסקים ראשונים ואחרונים כבר מאז היותו תלמיד צעיר בישיבת פורת יוסף".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן