משלחת יו"ר הכנסת יוצאת לגרמניה: "שותפות ערכית מלאה"

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי צפוי לנחות לפנות בוקר בברלין לביקור ממלכתי עד יום חמישי בערב. לוי אמר: "אעמוד גאה, עם שישה מיליון נשמות אילמות לצידי ואנאם בעברית, שפת הקודש של עמנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 21:25 כא בשבט התשפב

משלחת יו"ר הכנסת יוצאת לגרמניה: "שותפות ערכית מלאה"
מיקי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משלחת יו"ר הכנסת יוצאת לגרמניה, ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי צפוי לנחות לפנות בוקר בברלין לביקור ממלכתי עד יום חמישי בערב. במהלך השבוע אמור יו"ר הכנסת לבקר בווילה ואנזה ולהפגש עם נשיאת הבונדסטאג בארבל באס, נשיא המועצה הלאומית האוסטרית וולפגאנג סובוטקה, קאנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר ושרת החוץ של אנלנה ברבוק.

שיא הביקור יהיה ביום חמישי, עת ינאם בפעם הראשונה בהיסטוריה יו"ר הכנסת מול מליאת הבונדסטאג בעברית, במהלך הטקס הממלכתי לציון יום השואה הבינלאומי יחד עם סמלי השלטון הגרמני. ליו"ר הכנסת יתלוו סגנו, ח"כ דוד ביטן, ומנכ"ל הכנסת גיל סגל.  

טרם המראתו לברלין אמר יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי: "בפעם הראשונה, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטי של מדינת הלאום היחידה של העם היהודי ינאם במקום בו לפני יותר מ-80 שנה שללו הנאצים את הזכויות, הכבוד והאנושיות של העם שלנו, טרם המשיכו לביצוע פשע המלחמה המבעית ביותר בהיסטוריה של האנושות – השואה. אעמוד גאה להיות יהודי, עם שישה מיליון נשמות אילמות לצידי ואנאם בעברית, שפת הקודש של עמנו".

עוד הוסיף יו"ר הכנסת: "הביקור הזה מסמל את חברות האמת שנוצרה בין ישראל וגרמניה. שותפות ערכית מלאה בין דמוקרטיות ליברליות החולקות מחויבות הדדית לזכור את השואה, להגן על קדושת הנרצחים, ולהילחם באנטישמיות על כל צורותיה בכל העולם".