משפט נתניהו ואולמרט: הוגשה בקשה לביצוע בדיקות פסיכיאטריות למשפחת נתניהו

משפחת נתניהו הגישה נגד אהוד אולמרט תביעת לשון הרע על סך 837,000 שקלים לאחר שזה כינה אותם "חולי נפש" | אולמרט טוען כי הוא דובר אמת, והיום הוא הגיש בקשה לביצוע בדיקות פסיכיאטריות למשפחת נתניהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 19:01 כא בשבט התשפב

משפט נתניהו ואולמרט: הוגשה בקשה לביצוע בדיקות פסיכיאטריות למשפחת נתניהו
אולמרט ונתניהו, צילום: פלאש 90. דניאל בר און

ראש הממשלה והאסיר לשעבר, אהוד אולמרט, מתראיין בכלי התקשורת השונים ומספק אמירות שנויות במחלוקות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. למשפחת נתניהו נמאס והיא הגישה תביעת לשון הרע נגד אולמרט לאחר שכינה אותם "חולי נפש". במסגרת המשפט, אולמרט, הגיש היום (א') לבית משפט השלום בתל אביב בקשה להעמיד את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנו יאיר לבדיקה פסיכיאטרית.

במהלך הדיון ביום שני שעבר, שאל השופט, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב עמית יריב, את אולמרט: "באילו אמצעים נקטת כשאמרת כי כל רופא פסיכיאטר היה צריך לאשפז את יאיר ושרה נתניהו?". אולמרט השיב: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה והתייעצתי עם מומחים שמכירים אותם והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות מוטרפות".

בתחילתו של כתב ההגנה, הזכירו פרקליטיו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל אזולאי, את הלכת בית המשפט העליון, הקובעת כי מי שמגיש תביעה, מוותר על הפרטיות שלו, ומאחר שהתביעה הוגשה בגין דברי אולמרט, שנגעו ל"מחלת נפש" של המשפחה, "יהיה עליהם להעמיד את עצמם לבדיקה של רופא מומחה פסיכיאטר, אשר ייבחר על-ידי אולמרט, על-מנת שאולמרט יוכל להתגונן בפני התביעה ולהוכיח את האמת שבדבריו".