כך תשמרו על חייכם במצב של רעידת אדמה

אחרי הרעידות בימים האחרונים, במשטרת ישראל מתזכרים את הציבור ומפרסמים הנחיות לשעת רעידת אדמה | מה עושים בעת שהייה ברחוב, ברכב, במבנה ובחוף הים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/22 15:41 כא בשבט התשפב

כך תשמרו על חייכם במצב של רעידת אדמה
צילום: shutterstock

ביממה האחרונה התרחשו בישראל שתי רעידות אדמה, באותו אזור בצפון הארץ. תושבים באזור הצפון דיווחו כי הרגישו את הרעש, וסיפרו כי "כל הבית רעד ורהיטים זזו. זה נמשך כמה שניות". לא דווח על נפגעים או על נזק, אך במשטרה לא לוקחים סיכונים ומזכירים את ההנחיות לציבור בזמן רעידת אדמה.

בעת שהייה במבנה

צאו מיד מהמבנה אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה במהירות, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן צאו מהבניין. אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה, צמודים לקיר פנימי.

בעת שהיה בחוץ

התרחקו ככל האפשר ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

בעת שהייה ברכב

דוממו מנוע והישארו ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

בעת שהייה בחוף הים

עזבו מיד את החוף מחשש לצונאמי. התרחקו מהחוף למרחק של קילומטר אחד לפחות. אם אינכם יכולים להתרחק מהחוף, עלו לקומה 4 ומעלה של בניין קרוב. אל תשובו לחוף ב-12 השעות שלאחר רעידת האדמה. שימו לב: נסיגת ים חזקה ופתאומית (שפל), היא סימן לצונאמי מתקרב.

הנחיות נוספות

אין להשתמש במעלית בזמן רעידת אדמה ולאחריה. במידה שאפשר, סגרו את המפסקים הראשיים של החשמל והגז. היו מוכנים לרעידת אדמה נוספת. רעידות כאלה מופיעות דקות או ימים לאחר הרעידה הראשונה ועלולות למוטט מבנים. אין להיכנס למבנים שניזוקו בשל רעידת אדמה.