כתב אישום הוגש נגד יהודים שתקפו ערבים בבת ים

כתב אישום חמור נגד שלושה צעירים מבת ים שתקפו ערבים על רקע לאומני אידאולוגי. לשלושה יוחסו עבירות נשק רבות, ואצל שניים מהם נמצאו גם סמים. "המשיבים תקפו בצורה אלימה, אכזרית, קרת רוח ומתוכננת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/22 10:37 יט בשבט התשפב

כתב אישום הוגש נגד יהודים שתקפו ערבים בבת ים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי כתב אישום כנגד יהונתן מזר (22), יניב שבתאי (24) וירין סוכר (21) מבת ים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ועבירות נשק וסמים. זאת לאחר שתקפו צעירים ממוצא ערבי אשר ישבו בגינה ציבורית בבת ים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מיטב דגן, ביום 14.11.2021, בשעות הלילה המאוחרות, נכנסו הנאשמים אל גינה ציבורית בבת ים כאשר סוכר נושא אקדח מאולתר. בעודם בגינת אשכול, חלפו הנאשמים על פני קבוצה שכללה שני צעירים ממוצא ערבי שאחד מהם יושב בכיסא גלגלים בשל היותו חולה ALS ושתי צעירות ממוצא יהודי. הנאשמים שחלפו על פני הקבוצה, החליפו עימם מספר מילים וזיהו את המבטא הערבי של אחד הצעירים. בשל מוצאו הערבי ומתוך מניע לאומני-אידיאולוגי, החליטו הנאשמים לפגוע בו.

לאור האמור חזרו הנאשמים אל מקום ישיבתה של הקבוצה ומזר החל לבעוט בחוזקה ולהכות באגרופים בראשו של אחד הצעירים שכתוצאה מכך נפל, בעודו שרוע על הקרקע החלו הנאשמים לבעוט ולהכות אותו תוך צעקות: "תהרגו אותו, הוא ערבי", "ערבי הומו" בנוסף, הכה אסרף את הצעיר באמצעות האקדח המאולתר. במקביל בעט אחד הנאשמים בראשו ובחזהו של הצעיר השני אשר יושב בכיסא הגלגלים.

במהלך האירוע הוציא סוכר את האקדח המאולתר שנשא עמו וכיוונו לעבר פלג גופו העליון של אחד הצעיר, במטרה לירות לעברו ולפגוע בו. שבתאי ראה זאת וכדי למנוע תוצאה קטלנית והסיט את ידו במהלך הירי, אז נפלט קליע שפגע וחדר לרגלה של אחת הצעירות בקבוצה.

כתוצאה ממעשיהם של המשיבים נגרמו לצעיר חבלות מרובות בראשו, פניו וגופו והוא נזקק לאשפוז בבית החולים. כמו כן כתוצאה מהירי מהאקדח המאולתר חדר קליע לשוק רגל ימין של הצעירה והיא נזקקה לטיפול בבית החולים. בנוסף, נגרמו חבלות של ממש לצעיר אשר יושב בכיסא גלגלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, ציין עו"ד דגן כי "המשיבים תקפו בצורה אלימה, אכזרית, קרת רוח ומתוכננת ובאמצעות נשק את הקורבנות, אשר כל חטאם היה מוצאם הערבי של ג.ת ומ.ח ורצונם לבלות בבילוי משותף עם צעירות יהודיות בגינה ציבורית".

"מעשי המשיבים מהווים מעשה טרור חמור לכל עניין ודבר, הכולל ירי לעבר חפים מפשע בטבורה של עיר, ואלימות פיזית ומילולית המונעת משנאה, מגזענות ומאידאולוגיה לאומנית קיצונית ותוקפנית אשר תכליתה היא לפגוע בערבים באשר הם ערבים ולהטיל פחד, אימה ובהלה על אזרחים ערביים בישראל".

"מעשי המשיבים אף מגלמים בתוכם חומרה ואכזריות יתרות לאור תקיפתו של מ.ח, חולה ALS בכיסא גלגלים, ותקיפתו של ג.ת גם לאחר שכבר היה שרוע על הארץ. כיוון האקדח המאולתר לעבר פלג גופו העליון של ג.ת, מטווח קרוב ביותר, והירי מאקדח מאולתר זה, מעיד כי מעשי המשיבים בכלל, ומשיב 3 בפרט, הם כפסע בלבד מניסיון להרוג את ג.ת או לפגוע בו בצורה אנושה, רק בשל מוצאו".

למזר, שבתאי וסוכר יוחסו עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, נשיאת נשק בלא רשות כדין. כמו כן עבירות של ייצור נשק בלא רשות כדין, ירי בנשק חם באזור מגורים, החזקת נשק ותחמושת בלא רשות כדין זאת לאחר שבנוסף נמצא אצל מזר אקדח מאולתר ואצל סוכר תת מקלע מאולתר; למזר ושבתאי יוחסו גם עבירת החזקת סמים שלא לצריכה עצמית לאחר שנמצא בביתם מאות גרמים של סם מסוג קנביס.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן