מגעים לעסקת טיעון סנגורו לשעבר של נתניהו: "לא הצעה טובה, ספק אם תקרה אחר כך"

עו"ד נבות תל צור, שהיה שותף לצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, התייחס למגעים לקראת הסדר והזהיר כי "לא חותמים על עסקת טיעון עם אקדח על הרקה, זאת החלטה גורלית לנאשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/22 11:12 יח בשבט התשפב

סנגורו לשעבר של נתניהו: "לא הצעה טובה, ספק אם תקרה אחר כך"
נתניהו בבית המשפט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בתקופה האחרונה עלתה ההיתכנות לכך שראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, יחתום על עסקת טיעון במסגרת התיקים בהם הוא נאשם בעבירות מרמה, הפרת אמונים ושוחד, זאת לאחר שנתן את הסכמתו ביום שני האחרון. 

עו"ד נבות תל-צור, סנגורו לשעבר של נתניהו, התייחס לכך הבוקר (ה') בראיון שהעניק לכאן רשת ב', ואמר כי "ההצעה של ההסדר היא לא הצעה טובה, אבל בסוף רק נתניהו יחליט. נוצר חלון הזדמנויות של שבועיים, אם לא יהיה עכשיו - ספק אם יהיה אחר כך".

לא בטוח שיש לנתניהו סכנת כלא בעתיד 

"ההצעה גבולית, ולא מפתה מבחינת הנאשם. על פי ניתוח הסניגורים, בעוד כמה שנים, הוא יהיה קרוב לגיל 80, הוא יזוכה מעבירות שוחד וכל התרומות שלו למדינה יעמדו לצידו, אני לא בטוח שיש לו סכנת כלא בנסיבות האלה בעוד חמש שנים. לכן, ההחלטה עכשיו על עבודות שירות וקלון היא קשה עבורו". 

"זאת החלטה גורלית לנאשם, לא חותמים על הסדר טיעון עם אקדח על הרקה. המצב קשה מאוד כי יש פה חלון הזדמנויות שלא בטוח שיחזור, המשפט מתקדם ועולים עוד עדים. הציפייה לפסק דין הרבה יותר מוצדקת כאשר המשפט מתקדם. לכן, הדילמה מאוד גדולה". 

נתניהו התייחס לראשונה לאירועי הימים האחרונים, כולל למימון ההמונים לו דאג בין היתר העיתונאי ינון מגל. "תודה לכם, המוני אזרחי ישראל, על התמיכה האדירה והאהבה המופלאה שלכם בימים האחרונים. חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי בהתרגשות שאין שנייה לה".