18 עצורים בשייח' ג'ראח: פינוי המבנה הבלתי חוקי - הושלם

המשטרה סייעה לעיריית ירושלים בהשלמת מימוש צו פינוי ההוצאה לפועל לקרקע בשכונת שמעון הצדיק משנת 2017. במשטרה אומרים כי במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים, אך 18 מתבצרים נעצרו | בן גביר: "זו רק ההתחלה ואסור לעצור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/22 08:00 יז בשבט התשפב

18 עצורים בשייח' ג'ראח: פינוי המבנה הבלתי חוקי - הושלם
כוחות המשטרה, הלילה, צילום: דוברות המשטרה

במהלך שעות הלילה (ג') סייעה משטרת ישראל לעיריית ירושלים בהשלמת מימוש צו פינוי הוצאה לפועל לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017.  מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד לטובת תושבי השכונה ומזרח העיר.

כזכור, שלשום בוצע פינוי של חלק מהקרקע, והלילה נמשכה הפעילות, כשפונו מהמבנה אנשים שהתבצרו ושהו בו בניגוד לחוק. כמו כן, 18 מהם נעצרו לחקירה בחשד להפרת צו בית משפט, התבצרות אלימה והפרת הסדר הציבורי. לאחר הוצאת האנשים מהמקום, הושלם הליך פינוי המבנה והקרקע על ידי גורמי העירייה. 

במשטרה הדגישו הבוקר: "בניגוד לפרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בערבית- במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים".

כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם.

מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט.

סגן ראש העיר: "נוודא שהמגמה החיובית הזו תימשך ואף תתעצם"

אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים, התייחס לסיום הפינוי: "השלמת הפינוי הבוקר של הפולשים שבנו ללא היתר את ביתם בנכס העירוני בשכונת שמעון הצדיק, היא הוכחה לכך שלמשטרת ישראל יש את היכולת לפעול בכל מקום ברחבי העיר לשם החלת הריבונות ואכיפת החוק, גם במקרים שבהם יש לחץ ערבי ולחץ בינלאומי למנוע את הפעולה המשטרתית שהכרחית להמשך משילות שלטון החוק".

"הפינוי של משפחת סאלחיה, מצטרף לשרשרת הצלחות והישגים באזור מזרח העיר בכלל ושמעון הצדיק בפרט, הישגים שמשדרים לתושבי מזרח העיר, שאין מקום לפשרנות והססנות בכל האמור לשמירה על נכסי העירייה בד בבד עם השקעות אדירות מצד העירייה בפיתוח תשתיות במזרח ירושלים. נוודא שהמגמה החיובית הזו תימשך ואף תתעצם".

חבר הכנסת מוסי רז התייחס גם הוא לפינוי שהושלם בשעות הבוקר המוקדמות: "כגנבים בלילה הגיעו לפנות את משפחת סאלחיה ולהרוס את ביתה, בו היא גרה כבר עשרות שנים, למרות שלא היה שום צורך בכך על מנת לבנות את בית הספר המתוכנן במקום, תוך אלימות קשה ומעצרים ותוך שהם מונעים את תיעוד האירוע. בושה גדולה". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר ברך את עיריית ירושלים ומשטרת ישראל "על צעד של הפגנת משילות בשמעון הצדיק, אולם זו רק ההתחלה ואסור לעצור. יש במקום מבנים רבים שצריך לפנות ופולשים רבים שצריך להבהיר להם שישראל היא מדינת חוק. המדינה חייבת להפגין משילות קודם כל בירושלים ולא לאפשר לפורעי החוק לאיים על מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן