"מבצע דוגו" 2022 יוצא לדרך ומצוין השנה בעשרות מדינות: "עם ישראל חי"

"מבצע דוגו" שיוצא מחר לדרך, יהיה נרחב מאוד כאשר אלפי אנשים בעשרות מדינות מסביב לגלובוס יציינו את ניצחון דוגו, וניצחון כלל שורדי השואה, באכילת פלאפל | דוד לייטנר (דוגו): "קורא לכל בית ישראל לצאת בשלישי הקרוב לאכול פלאפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/22 16:43 טו בשבט התשפב

"מבצע דוגו" 2022 יוצא לדרך ומצוין השנה בעשרות מדינות: "עם ישראל חי"
דוד לייטנר ('דוגו'), צילום: מוזיאון השואה בית העדות

מחר (ג') יציין העולם את "מבצע דוגו". המבצע השנה יהיה בינלאומי מאי פעם כאשר אלפי אנשים בעשרות מדינות מסביב לגלובוס יציינו את ניצחון דוגו, וניצחון כלל שורדי השואה, באכילת פלאפל. זו השנה השביעית של המבצע המשותף של 'דוגו' ומוזיאון השואה בית העדות - השנה ייקחו בו חלק אנשים מצרפת, דרום אפריקה, מצרים, אוסטרליה, דנמרק, שוויץ, דובאי ועוד.

דוד לייטנר אומר כי מבצע דוגו הוא "יום מיוחד בו אנו זוכרים את כל אלה שיצאו לצעדות המוות ולא זכו לשרוד ולהגיע אל ארץ ישראל, לצד ציון ניצחונם של מאות אלפי שורדים ששרדו את המסעות והמחנות. אני קורא לכל בית ישראל לצאת בשלישי הקרוב לאכול פלאפל, ולזכור דבר אחד 'שעם ישראל חי'".

אות וסמל לניצחונו האישי וניצחון כלל השורדים

בתאריך 18 בינואר 1945 יצא דוד לייטנר לצעדת המוות ממחנה ההשמדה אושוויץ, בעודו צועד, על סף אובדן כוחות, נזכר בסיפורה של אימו ז"ל על ה"בילקלך" הצומחות על העצים בארץ ישראל. לאחר ששרד את הצעדה ועלה לישראל החליט "דוגו" שבכל 18 בינואר הוא יאכל את הבילקלך הישראלי – הפלאפל, כאות וכסמל לניצחונו האישי, וניצחון כלל השורדים. 

ביום שלישי הקרוב, באותו תאריך סמלי, יתקיים "מבצע דוגו" - אותו יום ציון משותף של מוזיאון השואה בית העדות, ושורד השואה דוד (דוגו") לייטנר, במסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם מצטלמים עם מנת פלאפל, לציון ניצחונו של דוד לייטנר (דוגו), ושל שאר שורדי השואה, על הנאצים.

מבצע דוגו השנה, יהיה בינלאומי מאי פעם וצפויים לציין אותו בעשרות מדינות מסביב לגלובוס. עד עתה, הגיעו אל מוזיאון השואה בית העדות, תמונות מצרפת, מצרים, אוסטרליה, שווייץ, דרום אפריקה, דובאי ועוד ועוד, של אנשים אוכלים פלאפל לזכר ניצחונו של דוגו ושל שאר השורדים.

מנכ"לית בית העדות, רחל רוזנמן עפר: "מבצע דוגו מסמל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל. ביום שלישי הקרוב גשו לדוכן הפלאפל הקרוב לביתכם, או זה שאהוב עליכם, תצטלמו עם מנת הפלאפל ותזכירו גם לכל הקרובים והחברים שלכם בפייסבוק (#מבצע_דוגו) את ניצחונם של השורדים ואת ניצחון החיים".