לאחר האירוע בבית הכנסת: בנט שוחח עם מושל טקסס

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב עם מושל טקסס, גרג אבוט, בעקבות האירוע בבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל. מוקדם יותר היום פורסמה זהותו של החוטף

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/01/22 20:50 יד בשבט התשפב

לאחר האירוע בבית הכנסת: בנט שוחח עם מושל טקסס
צילום: shutterstock

דיווח מדאיג התקבל אמש (שבת) מהעיר קוליוויל שבטקסס, כאשר חמוש השתלט על בית כנסת של הקהילה היהודית בעיר והחזיק במקום ארבעה בני ערובה במשך שמונה שעות. הבוקר אישרו גורמי הביטחון בארצות הברית כי כל הארבעה שוחררו בעודם בחיים, החוטף נהרג ופורסמה זהותו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם מושל טקסס, גרג אבוט בעקבות האירוע בבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל. ראש הממשלה הודה למושל על פעולתם הנחושה והמקצועית של כוחות אכיפת החוק במדינתו אשר הביאה את האירוע לסיומו בשלום.

רה"מ בנט ציין כי אזרחי מדינת ישראל עקבו אחר ההתרחשויות בדאגה, והתעוררו לבשורות טובות עם היוודע גמר האירוע ללא נפגעים. עוד הודה רה"מ למושל על עמידתו האיתנה לצד הקהילה היהודית, בעיר קוליוויל ובטקסס בכלל, על תמיכתו בישראל וכן על מאבקו באנטישמיות ובתנועת החרם (ה-BDS). ראש הממשלה הזמין את המושל לביקור בישראל, והשניים סיכמו לעמוד בקשר בהתאם לצורך.

ה-FBI אישר כי החוטף הוא מאליק פייסל אקרם, אזרח בריטניה, שקרא לשחרר מחבלת פקיסטנית השרויה במאסר לאחר שהורשעה בגין רצח סוכן FBI וחייל. תחילתו של האירוע כאשר החורף נכנס לבית הכנסת במהלך תפילות השבת וקרא לשחרור המחבלת. מדובר בבית כנסת רפורמי שמפעיל שידור חי מתפילות השבת באמצעות הפייסבוק והדיווחים בתקשורת הגיעו מהאזנה לדף הפייסבוק של המקום.