איך אומרים ט"ו בשבט? שחר חסון שאל והאקדמיה ללשון מסבירה

הערב יציינו ברחבי העולם היהודי את ראש השנה לאילנות, ט"ו בשבט. את תשומת הלב העיקרית אנחנו מקדישים לארץ, לפירות היבשים ולשירים ברוח החג. אבל יכול להיות שכל השנים לא אמרנו נכון את שמו? באקדמיה ללשון מסבירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/22 17:18 יד בשבט התשפב

איך אומרים ט"ו בשבט? שחר חסון שאל והאקדמיה ללשון מסבירה
צילום: האקדמיה ללשון העברית

ברחבי העולם היהודי מציינים החל מהערב (א') את ראש השנה לאילנות בסדרי ט"ו בשבט חגיגיים עם פירות ארץ ישראל ופירות יבשים שונים. שאלות הלכתיות רבות נוגעות בעניין הברכות על הפירות, וכן לעניין החרקים שיכולים להימצא בהם, אך על שאלה כזו לא חשבנו: שחר חסון שאל את האקדמיה ללשון העברית כיצד הוגים את המילה ט"ו. האם בחולם או בשורוק.

באקדמיה ענו: "כמעט ט"ו בשבט שמח! העוקב האדוק שחר חסון ביקש לברר אצלנו שאלה: האם אפשר לומר טוֹ בשבט במקום טוּ בשבט? ‍‍‍‍ שחר, אולי תופתע לגלות כי אין באמת החלטה אם צריך להגות טו בשבט בחולם או בשורוק. למען האמת גם ההגייה המקובלת טוּ בשבט בשורוק נוצרה רק בדורות האחרונים...".

כך או כך, החג החורפי מזמין גם את המטיילים לטבע הארצישראלי שנמצא עכשיו בשיא יופיו, ומי שיכול להתפנות מעבודה ומטלות אחרות, ולצאת עם הילדים אל הנופים הירוקים, העצים המלבלבים והשדות הפורחים, יעשה טובה גדולה לעצמו. כאן תקבלו המלצות על טיולים.