צה"ל סיים את התרגיל האווירי "Desert Falcon" עם האמריקאים| צפו בתמונות המדהימות

חיל האוויר סיים בשבוע שעבר תרגיל שקיים יחד עם פיקוד המרכז של חיל האוויר האמריקאי במטרה לתרגל כנגד איומים אוויריים. בתרגיל המיוחד השתתפו טייסות 122,119,115 וטייסת FS 55TH האמריקאית, המפעילה מטוסי F16 |קצין שהשתתף באימון "זו הזדמנות ללמוד ולהשתפר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/22 15:20 יד בשבט התשפב

צה"ל סיים את התרגיל האווירי "Desert Falcon" עם האמריקאים| צפו בתמונות המדהימות
עמית אגרונוב, , צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר, בהובלת טייסת 119 (״העטלף״) המפעילה את מטוסי ה"סופה" (F-16I), התקיים תרגיל ה״דזרט-פלקון״ בשיתוף פעולה עם טייסת אמריקאית. בתרגיל התמודדו הטייסים מהטייסות השונות  עם איומים שונים שבויימו על ידי טייסת 115 (״הדרקון המעופף״)= - היחידה האמונה על בימוי אויב באימונים דומים

עוד טייסות לקחו חלק בתרגיל, בהם  טייסת 122 (״נחשון״) המשמשת כטייסת בקרה ומפקחת על האימון מלמעלה, טייסות 119 ו 115. 

צילום: עמית אגרונוב דובר צה"ל

"מטרת התרגיל הייתה למסד תשתית תרגילים עם האמריקאים"

במסגרת התרגיל, צוותי האוויר הישראלים טסו "כתף אל כתף" בצמוד לצוותים האמריקאים, ויחד תרגלו התמודדות משותפת כנגד איומים אוויריים ותקיפת מטרות תוך לימוד.

בחיל אומרים שהאימון היווה אבן דרך חשובה בהעצמת שיתוף הפעולה האסטרטגי-בינלאומי בין ישראל לחיל האוויר האמריקאי ותרם למוכנות הכוחות.

צילום: עמית אגרונוב, דובר צה"ל

"זוהי רק ההתחלה של שיתוף פעולה מופלא וכשנתרגל בעתיד עם האמריקאים, נהיה אפילו יעילים יותר"

"מטרת התרגיל הייתה למסד תשתית תרגילים עם האמריקאים, לשם שיתופי פעולה עתידיים, בין אם יהיו אופרטיבים, מודיעינים או קינטים״, כך מספר רב-סרן ע׳ לאתר חיל האוויר, וממשיך: ״אנחנו וטייסת 55 האמריקאית חווים את אותה הזירה - את המזרח התיכון, ובנוסף אנחנו חולקים את אותם הערכים האוניברסליים, האזרחיים והחברתיים. מסיבה זו, ברמה המבצעית אנחנו נמצאים באותו המקום, ולכן יש חשיבות לשיתוף הפעולה המבצעי״.

צילום: עמית אגרונוב,דובר צה"ל

סרן א' שהשתתף אף הוא בתרגיל  מצהיר, כשסיפוק רב ניכר על פניו, ששיתוף הפעולה היה מוצלח: ״אני שמח על הזכות להשתתף בתרגיל ולהתאמן עם חיל-אוויר זר, זו הזדמנות ללמוד ולהשתפר - כל הלקחים והמסקנות מן התרגיל נלמדים ומיושמים״. לבסוף הוא מסכם: ״אני מאמין שזוהי רק ההתחלה של שיתוף פעולה מופלא וכשנתרגל בעתיד עם האמריקאים, נהיה אפילו יעילים יותר״.

צילום: עמית אגרונוב, דובר צה"ל

 בתרגיל, נכח גם ייצוג של מערך של בקרים מטייסת 115, 122 ומגף האימון המתקדם, אשר הגיעו לאימון במטרה לאפשר לאימון לצאת לפועל בצורה הטובה ביותר. "מבחינתנו, המטרה של התרגיל היא חיזוק שיתוף הפעולה האזורי", מסביר סגן י', בקר אוויר בגף אימון מתקדם. "אנחנו לומדים את אופן העבודה של הטייסת האמריקאית והיא לומדת את שלנו באמצעות טכניקות, דילמות ומשימות. בסוף הבקרה האמריקאית שונה מאוד מהבקרה הישראלית וזו הדרך שלנו ללמוד לעבוד יחד"