הקריה המשפטית החדשה של צה"ל תיפתח בבית ליד

בתי הדין הצבאיים המחוזיים, התביעה הצבאית והסנגוריה הצבאית יועתקו לקריה המשפטית במחנה גור שבמתחם בסיסי "בית ליד", לאחר תהליך תכנון ובנייה של מספר שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/22 14:39 יד בשבט התשפב

הקריה המשפטית החדשה של צה"ל תיפתח בבית ליד
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל עדכן היום (א') על שינויים מנהליים, כאשר בשבועות אלה מושלמת העתקת בתי הדין הצבאיים המחוזיים, התביעה הצבאית והסנגוריה הצבאית במחוזות השונים לקריה המשפטית במחנה גור, בית ליד.



עד היום שכנו היחידות במחנות "הבית הירוק" ביפו, "הדר"״ בחיפה ו"יואב" הסמוך לצומת קסטינה, אשר שימשו אותן עשרות שנים. בתום תהליך תכנון ובנייה שארך מספר שנים, בהובלת אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון וצה"ל, הושלמה בנייתה של הקריה החדשה ומרבית הדיונים בבתי הדין הצבאיים המחוזים התקיימו בשבועיים האחרונים בקריה המשפטית. 

צילום: דובר צה"ל

השינוי המבני יאפשר לשפר את פעילות התביעה הצבאית

בקריה המשפטית יפעלו גם בית הדין לתעבורה, הוועדות המנהליות (הוועדה לעיון בעונש והוועדה להעברת כלואים) וכן בית הדין המשלב, שבמסגרתו ניתנת הזדמנות לחיילים שנעדרו מן השירות הצבאי לשוב לשירות תקין. בית הדין הצבאי המיוחד יעתיק אף הוא את מקום מושבו ממחנה מטכ"ל (רבין) אל הקריה המשפטית.

מתקני הקריה המשפטית תוכננו ונבנו תוך שימת דגש על נגישות, על ביטחונם האישי של באי המשכן, על תודעת שירות ועל פונקציונאליות, תוך הקפדה על עיקרון פומביות הדיונים, על זכויות חשודים ונאשמים, ועל מעמדם של נפגעי העבירה. כמו כן, במקביל למעבר חוליות התביעה והסנגוריה הצבאית למשכן החדש, יבוצע גם שינוי מבני ביחידות אלה שיאפשר לשפר את עשיית התביעה הצבאית ולמקדה למענה זמין ומהיר למפקדים. הסנגוריה הצבאית תחולק לצוותים שיתכללו את הטיפול בנושאים משפטיים רוחביים, לצד ייצוג חשודים ונאשמים מכל הזרועות והפיקודים. 

צילום: דובר צה"ל


המעבר אפשר גם הקמת תשתית מחשובית שתבטיח מענה זמין ומהיר של אנשי התביעה הצבאית והסנגוריה הצבאית לפניות מפקדים, חשודים ונפגעי עבירה. בנוסף, מערכת הביטחון פועלת להעתיק את הכניסה הראשית למחנה גור, כך שלא יהיה צורך לעבור דרך השכונה הסמוכה כדי להיכנס אליו.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן