הגל החמישי 40,430 מאומתים חדשים | החולים באומיקרון מחלימים מהר יותר

רמת התחלואה לנגיף הקורונה ממשיכה לשבור שיאים, וגם היום התגלו עשרות אלפי חולים חדשים | למרות זאת יש בשורות חיוביות: פחות חולים נזקקים להנשמה ומערך הטיפול בקהילה מונע עומס בבתי החולים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/01/22 11:51 יב בשבט התשפב

40,430 מאומתים חדשים | החולים באומיקרון מחלימים מהר יותר
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפרצות הגל החמישי של נגיף הקורונה בישראל בדמות זן האומיקרון, ממשיכה להוביל לשיאים חדשים של חולים שמתגלים מדי יום, ובכך גורמת לשיבושים קשים בשגרת החיים במדינה בשל בדיקות רבות, ביטול הלימודים בבתי הספר והבידודים הרבים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ו') את נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 40,430 מאומתים חדשים, מתוך 319,572 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 306 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 76 מונשמים. אולם, נראה כי למרות המצב הקשה, זן האומיקרון מאפשר מרווח נשימה. 

פרופסור סטיבן מלניק, מנהל מחלקת קורונה במרכז הרפואי קפלן, סיפר בראיון שהתפרסם ב"ישראל היום" כי מערך הטיפול בקהילה מאפשר פחות עומס במחלקות בבתי החולים, "בגל הנוכחי יש לנו אפשרויות טיפול שלא היו קיימות בגלים קודמים, ויש מאמצים במניעת מחלה קשה". 

פרופסור דרור מבורך, אמר כי על פי נתוני התחלואה העדכניים יש פחות מונשמים מבין חולי האומיקרון, שהוא הנגיף הרווח בקרב מרבית מאומתי הקורונה. כמו כן, "החולים באומיקרון מחלימים כנראה יותר מהר" וישנם לא מעט מחוסנים ומחלימים שנדבקו בווריאנט. 

(פרויקטור הקורונה, אמש)