התרופה השנויה במחלוקת שיכולה לעזור נגד הקורונה

מחקר חדש באוניברסיטת אורגון בארצות-הברית מעלה ממצאים מפתיעי בנוגע ליכולת של צמח הקנאביס להועיל נגד נגיף הקורונה. "לא מדובר בחומרים מפוקחים כמו THC, הרכיב הפסיכואקטיבי של מריחואנה", אומר עורך המחקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/22 11:05 יא בשבט התשפב

התרופה השנויה במחלוקת שיכולה לעזור נגד הקורונה
צילום: shutterstock

מעשנים קנאביס? יכול להיות שאתם מסייעים לעצמכם במאבק נגד הקורונה. פרסום חדש של אוניברסיטת אורגון בארצות-הברית מגלה כי רכיבי בצמח הקנאביס יכולים למנוע מנגיף הקורונה לחדור אל תאים בגוף האדם. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Journal of Natural Products.

המחקר בחן את השפעתם של מספר חומצות המצויות בצמח ההמפ (hemp), זן של קנאביס הידוע בהיותו לא פסיכואקטיבי. המחקר הובל על ידי ריצ'רד ון ברימן ממרכז החדשנות הגלובלי לחקר הקנאביס. זו לא הפעם הראשונה ששמו של הקנאביס עולה כמועיל נגד הקורונה, אלא שהפעם היא הפעם הראשונה שהדבר מוכח במחקר.

יכולים למנוע חדירת חלבוני הכתר של הקורונה ולעצור הדבקה

לפי המחקר, צמד של פרודות של חומצה קנאבינואידית, יכולות למנוע את חדירת חלבוני הכתר של הקורונה ובכך גם להפסיק את תהליך ה"הדבקה" בנגיף. בבדיקות המעבדה שנערכו באוניברסיטת אורגון נמצא כי הם נקשרים אל החלבון שאחראי על הדבקת תאי הגוף על ידי הוירוס. בין היתר מדובר באותו החלבון שבו מתמקדים החיסונים נגד קורונה.

"לא מדובר בחומרים מפוקחים כמו THC, הרכיב הפסיכואקטיבי של מריחואנה. ניתן לקחת את החומרים הללו באופן אוראלי, ויש להם היסטוריה של שימוש בטוח בבני אדם. יש להם את הפוטנציאל למנוע הדבקה בוירוס, כמו גם לטפל באלו שנדבקו", סיפר מוביל המחקר.