מכעיס בזמן פסילת רישיון: עבריין תנועה סדרתי גרם לתאונה וברח

מרק לנקין, תושב אשדוד בן 26, גרם לתאונה עם מספר נפגעים וברח מהמקום מבלי להזעיק עזרה, כל זאת בזמן שהוא בשלילה ועם עבר פלילי עשיר | כתב האישום מייחס לו עבירות של הפקרה, נהיגה בזמן פסילה ועוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/22 13:33 י בשבט התשפב

בזמן פסילת רישיון: עבריין תנועה סדרתי גרם לתאונה וברח
פגע וברח, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ד') לבית המשפט לתעבורה באשדוד כתב אישום נגד צעיר בן 26, שנהג בזמן שרשיונו פסול, גרם לתאונת דרכים והפקיר שני פצועים מבלי שהזעיק עזרה. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בדרך בקלות ראש או ברשלנות ועבירות נוספות לפי תקנות התעבורה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אבי ביטון, הנאשם מרק לנקין מאשדוד, נהג ב-1 בינואר בשעות הבוקר ברכבו בעיר, בזמן שרישיונו פסול ולצידו ישבה נוסעת. בהגיעו ליציאה ממנהרה, לא שמר מרחק ופגע ברכב אחר, בו ישבו שני נוסעים. עקב הפגיעה, הרכב הסתובב ופגע בחומת אבנים, הנאשם פגע בו שוב, עד שהוא הסתובב נגד כיוון התנועה בנתיב. על אף הפגיעה ברכב, הנאשם לא עצר את נסיעתו על מנת לבחון את תוצאות התאונה ואף לא הזעיק עזרה, אלא האיץ את רכבו והמשיך בנסיעה תוך שהוא עוקף את הרכב הניזוק.

כתוצאה מהתאונה, הנהג והנוסעת ברכב נחבלו חבלות קלות ופונו על ידי כוחות מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון להמשך הטיפול.  

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם ולפסול את רישיון הנהיגה שלו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשות המעצר והפסילה צוין, כי לנאשם עבר תעבורתי הכולל 53 הרשעות בגין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, נהיגה בזמן פסילה, פקיעת רישיון ועוד. כמו כן, לחובתו הרשעה בעבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, בגינה נידון ל- 50 חודשי מאסר ופסילה. בית המשפט האריך את מעצרו של הנאשם עד להחלטה אחרת.