"חשוב לנצל כל רגע בחיים עד תום": המסר של ניצולת השואה שחוגגת יום הולדת 100

לינה בורנשטיין נולדה בשנת 1922, וחגגה היום יום הולדת 100 עגול. בצעירותה עבדה במחלקה סודית בארכיון הק.ג.ב שם במשך כ 46 שנה חשפה מקרי אנטישמיות אלימים וקשים עד שהגיעה ארצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/22 12:35 י בשבט התשפב

"חשוב לנצל כל רגע בחיים עד תום": המסר של ניצולת השואה שחוגגת יום הולדת 100
לינה בורנשטיין, צילום: יח"צ עמיגור

לינה בורנשטיין, ניצולת שואה, חגגה השבוע יום הולדת  100 בדירתה בנתניה. לינה, נולדה בקייב שבאוקראינה בשנת 1922. את מלחמת העולם השנייה עברה באוזבקיסטן שם התנדבה בבית חולים. לאחר סיום המלחמה החלה לימודי היסטוריה באוניברסיטה ונישאה, אך נדרשה להתגרש בשל יהדותה שפגעה בקידומו המקצועי של בעלה. 

אין לה ילדים או משפחה קרובה שיחגגו איתה

בצעירותה החלה לעבוד במחלקה סודית ביותר בארכיון ההיסטורי של ה ק.ג.ב, שם הועסקה במשך כ 46 שנה. במהלך עבודתה חשפה מקרי אנטישמיות אלימים וקשים. לישראל עלתה לבדה בשנת 1994 והשתקעה בנתניה.

את יום הולדתה ה-100 חגגה בבית גיל הזהב של עמיגור, יחד עם שכניה הקרובים, המטפלת האישית המלווה אותה מזה שנים רבות  ועם הצוות המקצועי וההנהלה שאירגנו עבורה את האירוע המשמח. 

לינה בורנשטיין

לינה בורנשטיין צילום: יח"צ עמיגור


לינה התרגשה מאוד במיוחד לקבל זר פרחים, שכן אין לה ילדים או משפחה קרובה שיחגגו איתה, אך היא תמיד אופטימית צלולה מאוד וחייכנית. כשנשאלה לסוד חייה הארוכים הדגישה ש"הכל מלמעלה והכי חשוב לנצל כל רגע בחיים עד תום". 

עמיגור מנהלת 56 בתי גיל זהב במסגרת הדיור הציבורי לקשישים, בהם מתגוררים כ-7,000 דיירים זכאי הדיור הציבורי של משרד השיכון והבינוי ומשרד העליה והקליטה, אשר גילם הממוצע 80, רבים מבניהם הם ניצולי שואה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן