מועצת בנימין במקום השלישי במדד הידידותיות לעסקים

המועצה האזורית בנימין בצמרת מדד משרד הכלכלה, אחרי נוף הגליל וקריית מוצקין. ראש המועצה ישראל גנץ: "תוצאה של עבודה משותפת של מחלקות המועצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/22 09:22 ח בשבט התשפב

מועצת בנימין במקום השלישי במדד הידידותיות לעסקים
מועצת בנימין, צילום: דוברות בנימין

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה פירסמה את מדד עשיית עסקים ברשויות מקומיות. 75 רשויות בישראל דורגו וקיבלו ציון לפי מספר מבחנים ואמות מידה שמרכיבים את מידת ה"ידידותיות" של הרשות המקומית לעסקים הקטנים והבינוניים.

המועצה האזורית בנימין נבחרה למקום ה-3 בקטגוריית הרשויות שבין 50 ל-100 אלף תושבים. אחריה נמצאות ערים ורשויות בולטות כמו מודיעין מכבים רעות, כפר סבא, רעננה, הרצליה, ראש העין, גבעתיים ועוד. במקום הראשון והשני בקטגוריה הזו נמצאות נוף הגליל וקרית מוצקין.

במדד בחן משרד הכלכלה את פעילות הרשויות המקומיות גם בזמן משבר הקורונה. בעלי עסקים נשאלו אודות הפעולות שביצעה הרשות במטרה להקל עליהם את ההתמודדות עם הגבלות בעקבות המשבר.

"בעלי העסקים חשובים לנו"

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אומר כי המקום המכובד הוא בהחלט מקור לגאווה ועליו חתומים יחד כמה מחלקות במועצה. "לפני 3 שנים הקמנו את היחידה לקידום עסקים במועצה שמעניק סדנאות, הכשרות וליווי לעסקים, ובמקביל האגף לאיכות השירות עשה מקפצה מועצתית בכל הקשור להנגשת השירותים בכלים הדיגיטליים ובפרט לבעלי העסקים. הדיגיטציה במועצה מורגשת מאד. כיום, בזכות העבודה הזו תושב כמעט ולא צריך לפגוש פיזית את משרדי המועצה".

גנץ מתאר כי הצעדים החדשים שנעשו במחלקת רישוי עסקים שמטרתם להיות עם הפנים לבעל העסק, מורגשים ומביאים בשורה והמקום השלישי במדד הוא המשך ישיר לזה. הוא ציין גם את אגף ההנדסה שפתח ממשק חדשני לעסקים וגם לתושבים. בזמן משבר הקורונה הקדימה גזברות המועצה תשלומים במליוני שקלים לתושבים בעלי העסקים. הפעולה הזו סייעה לרבים מהם לשרוד ולעבור את התקופה הקשה.

"בעלי העסקים חשובים לנו, הם מנוע צמיחה משמעותי. הם מפרנסים משפחות, מעסיקים תושבים אחרים ומוסיפים לחוסן הכלכלי והחברתי של הקהילות שלנו. נמשיך להשקיע בהם", אמר ראש המועצה. בשנה שעברה זכתה מועצת בנימין להוקרה מנשיא המדינה רובי ריבלין על הצטיינותה בניהול משבר הקורונה.