דוקטור להיסטוריה: נכנס לתפקידו אלוף יעקב בנג'ו ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי

אלוף יעקב בנג'ו נכנס לתפקיד ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי במקומו של אלוף תומר בר, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות וייכנס בחודשים הקרובים לתפקיד מפקד חיל האוויר. בנג'ו: "נשנה את גישתנו בבניין הכוח, נאמץ גישה עדכנית ונייצר פתרונות, הדורשים חשיבה מעמיקה ועבודה יסודית"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/01/22 21:14 ז בשבט התשפב

דוקטור להיסטוריה: נכנס לתפקידו אלוף יעקב בנג'ו ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי
אלוף ד״ר יעקב בנג'ו, צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי מפקדים נערך הערב (א') במחנה רבין (הקריה) בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. בטקס נכנס לתפקידו ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי אלוף יעקב בנג'ו.

אלוף יעקב בנג'ו נולד בשנת 1971 והתגייס בשנת 1989 לחיל השריון. בנג'ו בעל תואר ראשון ותואר שני במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, וכן בעל תואר דוקטור להיסטוריה כללית מאוניברסיטת בר-אילן. אלוף בנג'ו נשוי ואב לשניים. בתפקידו הקודם שירת כמפקד הגיס הצפוני וכמפקד מערך התמרון בזרוע היבשה.



מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "יש שורה ארוכה של סיבות למה עדכנו את ייעודו של אג״ת ודייקנו אותו להיות האגף שמופקד אך ורק על בניין הכוח, בדגש על בניין הכוח הרב-זרועי. על כולן אני אומר מראש - תומר תודה שקידמת אותן, בנג׳ו אני משוכנע שתמשיך לקדם אותן הלאה. ראשונה והבנאלית ביותר, היא הצורך שיהיה בצבא ההגנה לישראל אלוף אחד שקם כל בוקר וחושב על שיטות ותפיסות לחימה, פרויקטים, בניין כוח, ויצירת יתרון בבניין הכוח על פני אויבנו. הדבר השני, הוא המציאות במאה ה-21 אשר מיום ליום, הופכת למורכבת יותר, ואיתה בניין הכוח נהיה מורכב יותר. סיבה נוספת היא ניהול פרויקטים רב-זרועים אשר דורשים קשב של אגף שלם. הדבר האחרון, הוא לחשוב על העתיד, ועל תפיסות שישפרו את צבא ההגנה לישראל גם בשנים הבאות. תומר, אני מודה לך על הנוכחות לצידי, על הסיוע, ועל התנופה לצה״ל כולו. עשית את כל זה בדרכך הצנועה, בגישה עניינית, ואני משוכנע שכתוצאה מכך אנחנו מקבלים אותך בשל ומוכן עוד יותר, לתפקידך הבא והכל כך מרכזי - מפקד חיל האוויר. בנג׳ו, אתה מתאים כמו כפפה ליד לכל מה שתיארתי, יש בך בדיוק את היכולת להתרומם ולנסוק לתפיסות ולראייה כוללת עם הבנה של מצב המלחמה. אני משוכנע שתנחל הצלחה רבה, יש לי ציפיות רבות ממך ויש לנו עוד דרך ארוכה".

כוכבי

כוכבי בטקס צילום: דובר צה"ל


מדברי ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי היוצא, אלוף תומר בר: "באמצעות שיתוף פעולה רחב, חדשנות ומקצועיות עיצבו משרתי האגף, הובילו ומימשו את המסע המשותף לתכנון ולבניין כוח רב זרועי. חיילים ומפקדים יקרים, עשיתם זאת ביושרה ובמקצוענות, כשטובת צה״ל היא השיקול המוביל לאורו פעלתם. את הפיקוד על אגף התכנון מקבל היום האלוף בנג׳ו - אנו מכירים זמן רב, הליך החפיפה הדגיש כמה חוכמתך והבנתך העמוקה את צה״ל וצרכיו הם כמו כפפה ליד בתפקיד זה. אני מאחל לך הצלחה רבה, אין לי ספק שתוביל את בניין הכוח של צה״ל להישגים רבים נוספים".

תומר בר בטקס

תומר בר בטקס צילום: דובר צה"ל


מדברי ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי הנכנס, אלוף ד״ר יעקב בנג׳ו: "אתגרים רבים עומדים בפני צה"ל, ואגף התכנון נדרש לעסוק כמעט בכולם. האיומים הביטחוניים, הקרובים והרחוקים, ההזדמנויות הקיימות והמתהוות, הפעולות המבצעיות של מחר ואמצעי הלחימה של העשור הבא. כדי לעמוד בתמורות הזמן נשנה את גישתנו בבניין הכוח, נאמץ גישה עדכנית ונייצר פתרונות, הדורשים חשיבה מעמיקה ועבודה יסודית. האנשים הם מקור עוצמתו ורוחו של צה"ל מיום הקמתו, אלו שבאים מהחברה החופשית והדמוקרטית, המאמינה ברוח האדם, ברוח הישראלית, והם ליבת האסטרטגיה של צה"ל. אני מבקש להודות לאלוף תומר בר, על הובלת האגף בשנתיים האחרונות ולאחל לו הצלחה בתפקידו הבא כמפקד חיל האוויר".