פרשת חיים ולדר | פורסם מכתב רבנים התומכים ברב שמואל אליהו

רבני תורת הארץ הטובה, ביניהם הרבנים חיים דרוקמן ויעקב אריאל, מפרסמים היום מכתב תמיכה ברב שמואל אליהו וכותבים: "מבקשים להביע את תמיכתנו והערכתנו לרה"ג שמואל אליהו שליט"א, אשר לא נרתע ופועל בשיתוף עם רבנים גדולים מכל המגזרים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/01/22 14:35 ד בשבט התשפב

פרשת חיים ולדר | פורסם מכתב רבנים התומכים ברב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החברה הדתית סוערת בעקבות התאבדותו של חיים ולדר, מי שהיה דמות חינוכית נערצת וסופר מצליח לאחר שנחשפו העדויות הקשות נגדו שהגיעו לבית הדין בראשו עמד הרב שמואל אליהו. למרות התמיכה הרחבה לה זוכה רב העיר צפת, הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור, הכחיש את החשדות נגד חיים ולדר. בינתיים הספיק הרב טאו לפרסם מכתב הסבר.

היום (ה') מפרסמים רבני "תורת הארץ הטובה", וביניהם הרב חיים דרוקמן והרב יעקב אריאל כי הם תומכים ברב שמואל אליהו. "אנו שואפים להקים מחנה קדוש וראוי, על פי הדרכתה של תורה, בו מכובדת ונשמרת האישיות והפרטיות של כל אשה ואיש, ילד וילדה. לעתים, יש אנשים הפוגעים בגופם ובנפשם של הזולת באופן הקשה ביותר. הדבר חמור שבעתיים, כשעושים זאת אישים אשר הציבור מאמין בהם ובכוונתם הראויה ומנצלים לרעה את סמכותם. הנפגעים מתביישים להתלונן כלפיהם או פוחדים לעשות זאת".

מכתב התמיכה

מכתב התמיכה צילום: ללא

הם מוסיפים: "אנו מבקשים להביע את תמיכתנו והערכתנו לרה"ג שמואל אליהו שליט"א, אשר לא נרתע ופועל בשיתוף עם רבנים גדולים מכל המגזרים, להציל עשוקים ונפגעים מיד הפוגעים. הדבר נעשה בזהירות ובקפידא על - פי דין תורה ולאחר הבירור הראוי כשהטיפול בצנעא אינו מועיל – מתפרסמים הדברים ומעשיהם הרעים, כדי שלא תימשך הפגיעה".

"אנו מחזקים ידו על כך שמצא את היכולת לצאת בעוז נפש לטהר את מחנה ישראל ובזאת להציל נפשות רבות. צור ישראל יפרוש סוכת שלומו על ישראל עמו. בתפילה: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה'", כתבו הרבנים.

על המכתב חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב זלמן מלמד, הרב איסר קלונסקי, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב יוסף ארציאל.