שאשא ביטון: "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך"

לאחר הקרב המתוקשר בין משרד החינוך למשרד הבריאות בנוגע לבדיקות האנטיגן בבתי הספר, שאשא ביטון מגיבה ואומרת: "לא נאפשר למשרד הבריאות לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה". משרד הבריאות הגיב "לא נעסוק בהכפשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/22 11:30 ד בשבט התשפב

שאשא ביטון: "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך"
שאשא ביטון בעין הסערה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הקרב בין משרדי החינוך והבריאות לאחר הודעת משרד הבריאות מאתמול אודות הבדיקות בבתי הספר על ידי נאמן קורונה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מגיבה לדברים: "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך, לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה".

הסערה התחילה אמש כאשר בהודעה של משרד הבריאות נכתב כי נאמני הקורונה בבתי הספר יבצעו בדיקות אנטיגן בבתי הספר. במשרד אמרו כי הצעד ינגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ויחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות.

"היה הכרח מצד משרד הבריאות לשתף פעולה עם משרד החינוך"

אלא שבמשרד החינוך טוענים כי המהלך כלל לא תואם עימם והם דוחים את ביצוע התכנית. למנהלי המחוזות נשלחה ההודעה הבאה: "הערב (ד') הפיץ מטה הסברה למאבק בנגיף הקורונה הודעה אודות בדיקות האנטיגן. בהודעה צויין כי: 'החל ממחר (ה') מורשים 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה ואלו נחשפו לאדם מאומת'. נבקש להדגיש, כי ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ואף לא כללה נוהל משפטי מסודר ומוכן מראש הנדרש בביצועה".

עוד כותבים במשרד החינוך: "בסוגיה זו היה הכרח מצד משרד הבריאות לשתף פעולה עם משרד החינוך עוד טרם פרסומה לציבור. אי לכך, אנו מבקשים להמתין להנחיות כתובות של המשרד ולקיום תדריכים בכל הרמות, שכן הדבר כרוך בהסדרה נוספת עם משרד הבריאות. ההסדרה כוללת כתיבת נוהל משותף לצורך קביעת הכללים וההנחיות לביצוע הבדיקות ע"י הנאמנים ובכלל זה, סוגית הסכמות הורים, תדרוך מנהלים ונאמנים וכו'. עד אז, אין לבצע בדיקות ע"י נאמנים עד לקבלת הנחייה מפורשת מחדר מצב משרד החינוך".

"משרד הבריאות לא יעסוק בהכפשות"

משרד הבריאות הגיב לדברים: "משרד הבריאות מושקע כולו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא יעסוק בהכפשות. אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ. לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים. רק בעבודה מאומצת ובשיתוף פעולה כן ואמיתי, נוכל להבטיח את יישום המהלך כבר בתחילת השבוע".