"עשה את כל המאמצים": כוכבי ביקר את הקצין שניצל בהתרסקות המסוק | צפו

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר את סרן רון בירמן, שניצל מהתרסקות המסוק. כוכבי אמר על בירמן כי "הוא איש יוצא מן הכלל ואשרינו שיש לנו קצינים כאלה". מוקדם יותר היום ביקר את בירמן גם צוות השיטור הימי שחילץ אותו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 05/01/22 19:48 ג בשבט התשפב

"עשה את כל המאמצים": כוכבי ביקר את הקצין שניצל בהתרסקות המסוק | צפו
כוכבי בביקור, צילום: דובר צה"ל

סרן רון בירמן, שנפצע באורח בינוני, באירוע התרסקות מסוק ימי מדגם "עטלף" ביום שני האחרון, נפגש עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. כוכבי ביקר היום (ד') את סרן בירמן ובמהלך הביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה הביע את הערכתו על אופן הפעולה וקור הרוח שהפגין.

"הוא עשה את כל המאמצים כדי להציל את חברים שלו, הטייסים, ולצערנו זה לא הצליח. אבל הם עשו את כל המאמצים כדי להנחית את המסוק בצורה הכי טובה, וזה כנראה גם מה שעזר לרון להשאר בחיים. הוא איש יוצא מן הכלל ואשרינו שיש לנו קצינים כאלה", אמר הרמטכ"ל.

בשיחה עימו אמר כוכבי: "כמפקד, הדבר הראשון שאתה חושב באירוע כזה הוא על הנפגעים, שמחתי מאוד לשמוע שניצלת. האופן בו תפקדת ומאמציך לנהל את האירוע ולנסות ולמצות עד תום את החילוץ של שני הטייסים מוערכים בצורה יוצאת דופן. שמעתי את שיחתך עם המוקד, רואים שאתה בשליטה מלאה, ממוקד, משימתי, יודע ופועל. אני רואה במה אתה מתמקד, כמה אכפת לך, כמה אתה אנושי וכמה אתה בן אדם של אנשים. גאה בך מאוד ומוסר חיבוק גדול".

מוקדם יותר היום ביקרו את בירמן גם צוות השיטור הימי שחילץ אותו. במפגש המרגש אמרו השוטרים: "שמחים לראות אותך כשאתה מדבר איתנו אחרי שהעלנו אותך, שאתה במצב טוב, בריא ושלם, זו התרגשות גדולה בשבילנו". השוטרים הוסיפו כי "זה נס ששרדת את זה".

סרן בירמן ענה לשוטרים והודה להם: "תודה רבה, מרגש לראות אתכם אחרי שמשיתם אותי מהמים". השוטרים ענו לו כי "זוהי חובתנו, ועוד מאה פעם נעשה את אותו הדבר".

אתמול (ג') פורסם תחקיר ראשוני של ההתרסקות ממנו עלה כי תקלה חמורה באחד ממנועי המסוק הכניסה את הצוות למצב של נחיתת חירום. פרצה שריפה באחד המנועים שגרמה כנראה להפסקת חשמל ולכן לא עבר דיווח בקשר על התקלה. הטייסים, רס"ן חן פוגל וסא"ל ארז שחייני הצליחו להביא את המסוק למצב נחיתה על הים ובכך מנעו אסון גדול יותר.

קצין הסיור הימי סרן רון בירמן שנפצע בינוני סיפר בבית החולים כי לפני ההתרסקות הוא ראה עשן שנכנס למסוק וזמן קצר לאחר מכן הם פגעו במים. הצליח לחלץ את עצמו וחזר שוב ושוב לחלץ גם את שני הטייסים אך ללא הועיל. 


(צפו בביקור)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן