התרסקות המסוק: המפגש המרגש בין הקצין שניצל לצוות השיטור שחילץ אותו | צפו

סרן רון בירמן, שניצל מאירוע התרסקות המסוק, הופגש עם צוות השיטור הימי שחילץ אותו. בירמן הודה לשוטרים: "תודה רבה, מרגש לראות אתכם אחרי שמשיתם אותי מהמים", השוטרים ענו לו כי "זוהי חובתנו, ועוד מאה פעם נעשה את אותו הדבר"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 05/01/22 16:32 ג בשבט התשפב

התרסקות המסוק: המפגש המרגש בין הקצין שניצל לצוות השיטור שחילץ אותו | צפו
המפגש, צילום: דוברות המשטרה

סרן רון בירמן, שנפצע באורח בינוני, באירוע התרסקות מסוק ימי מדגם "עטלף" ביום שני האחרון, נפגש עם צוות השיטור הימי שחילץ אותו מתאונת המסוק הקטלנית. במפגש המרגש אמרו השוטרים: "שמחים לראות אותך כשאתה מדבר איתנו אחרי שהעלנו אותך, שאתה במצב טוב, בריא ושלם, זו התרגשות גדולה בשבילנו". השוטרים הוסיפו כי "זה נס ששרדת את זה".

סרן בירמן ענה לשוטרים והודה להם: "תודה רבה, מרגש לראות אתכם אחרי שמשיתם אותי מהמים". השוטרים ענו לו כי "זוהי חובתנו, ועוד מאה פעם נעשה את אותו הדבר".

הבוקר, אזרח שטייל בשעות הבוקר על החוף, גילה תיק שנסחף מהים. הוא טלפן למוקד המשטרה ודיווח על מציאת התיק. שוטרי סיור של תחנת זבולון אספו אותו ועד מהרה התברר כי התיק שייך לאחד הטייסים שנהרגו באירוע הקשה.

אתמול (ג') פורסם תחקיר ראשוני של ההתרסקות ממנו עלה כי תקלה חמורה באחד ממנועי המסוק הכניסה את הצוות למצב של נחיתת חירום. פרצה שריפה באחד המנועים שגרמה כנראה להפסקת חשמל ולכן לא עבר דיווח בקשר על התקלה. הטייסים, רס"ן חן פוגל וסא"ל ארז שחייני הצליחו להביא את המסוק למצב נחיתה על הים ובכך מנעו אסון גדול יותר.

קצין הסיור הימי סרן רון בירמן שנפצע בינוני סיפר בבית החולים כי לפני ההתרסקות הוא ראה עשן שנכנס למסוק וזמן קצר לאחר מכן הם פגעו במים. הצליח לחלץ את עצמו וחזר שוב ושוב לחלץ גם את שני הטייסים אך ללא הואיל. 

מרינה, אמו של בירמן, סיפרה הבוקר לתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההתרגשות לקבל את בנה בחזרה, "נס גדול ואנחנו מודים על כך. מודים על מה שקרה".


(צפו במפגש)