יומיים אחרי התרסקות המסוק: תיק של אחד הטייסים נמצא בחוף

יומיים אחרי מותם של שני הטייסים רס"ן חן פוגל וסא"ל ארז שחייני שנהרגו בהתרסקות מסוק ה"עטלף", אזרח שטייל על החוף מצא תיק ומסר אותו למשטרה. בבדיקה התברר כי הוא שייך לאחד מהם והטיפול בו הועבר לידי צה"ל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/22 12:38 ג בשבט התשפב

יומיים אחרי התרסקות המסוק: תיק של אחד הטייסים נמצא בחוף
קברו של רס"ן חן פוגל אחרי לוויתו אמש, צילום: Shir Torem/Flash90

התרסקות מסוק "העטלף" מול חופי חיפה: אזרח שטייל בשעות הבוקר (ד') על החוף גילה תיק שנסחף מהים, הוא טלפן למוקד המשטרה ודיווח על מציאת התיק. שוטרי סיור של תחנת זבולון אספו אותו ועד מהרה התברר כי התיק שייך לאחד הטייסים שנהרגו באירוע הקשה.

אתמול (ג') פורסם התחקיר ראשוני של ההתרסקות ממנו עלה כי תקלה חמורה באחד ממנועי המסוק הכניסה את הצוות למצב של נחיתת חירום. פרצה שריפה באחד המנועים שגרמה כנראה להפסקת חשמל ולכן לא עבר דיווח בקשר על התקלה. הטייסים, רס"ן חן פוגל וסא"ל ארז שחייני הצליחו להביא את המסוק למצב נחיתה על הים ובכך מנעו אסון גדול יותר.

קצין הסיור הימי סרן רון בירמן שנפצע בינוני סיפר בבית החולים כי לפני ההתרסקות הוא ראה עשן שנכנס למסוק וזמן קצר לאחר מכן הם פגעו במים. הצליח לחלץ את עצמו וחזר שוב ושוב לחלץ גם את שני הטייסים אך ללא הואיל. 

מרינה, אמו של בירמן, סיפרה הבוקר לתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההתרגשות לקבל את בנה בחזרה, "נס גדול ואנחנו מודים על כך. מודים על מה שקרה".

חיפושים של כוחות צה"ל לאורך החוף

חיפושים של כוחות צה"ל לאורך החוף צילום: Shir Torem/Flash90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן