15 דפיברילטורים חכמים של מד"א הוצבו ביישובי פריפריה ברחבי הארץ

מגן דוד אדום בשיתוף הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) הציבו 15 מכשירי מפעם, דפיברילטורים, חכמים של מד"א ביישובי פריפריה ברחבי הארץ. בין היישובים: יד מרדכי, נתיב העשרה ומטולה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/01/22 17:06 ב בשבט התשפב

15 דפיברילטורים חכמים של מד"א הוצבו ביישובי פריפריה ברחבי הארץ
צילום: דוברות מד"א

מגן דוד אדום, האגודה הלאומית של הצלב האדום בישראל, יחד עם הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC), הציבו 15 מכשירי מפעם (דפיברילטור) חכמים בישובים בפריפריה על מנת לחזק את מוכנות הקהילה למצבי חירום רפואיים. הדפיברילטורים הוצבו כחלק מפרויקט לאומי שמוביל מגן דוד אדום ובפריסה ארצית נרחבת מניר עם בדרום ועד מטולה בצפון, במטרה לשפר עוד יותר את המענה הרפואי הראשוני באירועי חירום רפואיים. 20 עמדות חכמות נוספות של מגן דוד אדום יוצבו בקרוב בסיוע הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ביישובים בפריפריה.
 
באמצעות עמדות המפעם החכמות החדשות שהוצבו בעכברה, אביבים, חצור הגלילית, מטולה, מרר, שיח דנון, ג'ת, שתולה, זרעית, אבן מנחם, יד מרדכי, נתיב העשרה, מפלסים, ניר-עם וארז והם כעת חלק מאלפי המכשירים החכמים של מד"א שפזורים ברחבי הארץ, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.
 
בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי המפעם של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, המפעם מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.
 
קרייג סטראט'רן, מתאם שיתופי פעולה בתנועת הצלב האדום, אמר: "הדפיברילטורים של מד"א הממוקמים במרחב הציבורי הם כלי להצלת חיים. זו הסיבה שהוועד הבינלאומי של הצלב האדום שמח לתמוך בהצבתם בקהילות קטנות ומרוחקות ברחבי ישראל. היוזמה הזו חשובה כי היא מאפשרת לתושבים לעזור לעצמם בעתות חירום, לצד העבודה החשובה של מתנדבי מד"א המיומנים".
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "פרויקט הצבת המפעמים הוא בגדר שליחות לאומית. כל עמדה כזו מצילה חיים הלכה למעשה. המפעם הוכיח עצמו שוב ושוב כמציל חיים והוא עושה את ההבדל בין חיים למוות. מד"א מוביל את פריסתן של העמדות החכמות בכל רחבי הארץ, בערים המרכזיות ובפריפריה במטרה להנגיש את המכשירים לציבור ולסייע עוד יותר בהצלת חיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן