האומיקרון מתפשט: נחצה רף 10,000 המאומתים

גל הקורונה דוהר קדימה וחצה היום לראשונה את רף ה-10,000מאומתים |מספר המאושפזים נמצא גם הוא בעלייה | שר הבריאות ניצן הורוביץ: "נעבור גם את הגל הזה בהצלחה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 11:03 ב בשבט התשפב

האומיקרון מתפשט: נחצה רף 10,000 המאומתים
מתחם בדיקות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זן האומיקרון מוסיף להתפשט בישראל: 10,644 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך 197,402 נבדקים לגילוי הנגיף. כמו כן, נכון לשעה זו ישנם 117 חולים שמצבם מוגדר קשה, 38 מונשמים.ו8,247 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

ד"ר איתמר עופר, נשיא צבר רפואה, מתייחס היום לעומס הכבד שצפוי בקופות החולים ומציע פתרון: "בתי-חולים רבים כבר מדווחים על תפוסה של יותר מ-100% במחלקות שונות ובמיוחד במחלקות הפנימיות בעקבות עומסים. הפתרון כבר קיים – משרד הבריאות וקופות החולים רק צריכים למצות את הפוטנציאל: אשפוז בית מאפשר המשכיות טיפול ללא עלות לחולים עם ביקור בית יומי של רופא, צוות זמין לחולים 24 שעות 7 ימים בשבוע.

המעטפת הטיפולית שמקבלים חולי קורונה בדרגה קלה ובינונית בבית מאפשרת תמיכה רפואית מלאה בסביבה ביתית, טבעית ומוכרת להם ומפחיתה את הלחץ בבתי-החולים ומצמצמת את התפשטות המחלה, כך גם חולים נוספים אשר מיועדים לאשפוז בפנימית (זיהומים, דלקת ריאות וכדומה). חשוב להזכיר שהשירות ניתן ללא עלות למטופל ובמימון קופות החולים".

אמש התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לגל האומיקרון ואמר, "נרחיב יותר ויותר את היצע הבדיקות ועמדת הבדיקה, וניתן יהיה לבצע בדיקות גם במקומות עבודה מסוימים, בבתי חולים ובבתי ספר, ובמקביל נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חייב לבצע". עוד הוסיף כי, "שינינו את מדיניות הבידודים, החזרנו את זה למצב שבו מחוסן שבא במגע עם מאומת לא נדרש לבידוד, וכך היום לגבי הבידודים של השבים מחו"ל, סיווג המדינות האדומות וכניסת זרים לישראל. מחוסן שחוזר מחו"ל לא יידרש לבידוד, אלא לבדיקה בלבד, במהלכה ימתין לתשובה בערך יום, וגם חזרנו למדיניות של כניסת לא-ישראלים לישראל".