אחרי ההתנגדות לרפורמת הגיור: הרב דרוקמן ומתן כהנא נפגשו

השר לשירותי דת הגיע הערב לביתו של זקן רבני הציונות הדתית. ""החוק של מתן כהנא טוב במציאות הנוכחית", אמר הרב, אבל, "לא אוכל לתמוך בחוק שהרבנות הראשית מתנגדת אליו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/01/22 21:47 א בשבט התשפב

אחרי ההתנגדות לרפורמת הגיור: הרב דרוקמן ומתן כהנא נפגשו
הרב דרוקמן עם מתן כהנא בפגישתם הקודמת, צילום: ללא

לאחר שספג מכה בצורת חוסר התמיכה לרפורמות אותן הוא מבקש לקדם במשרדו, הגיע השר לשירותי דת, מתן כהנא, הערב (ב') לביתו של הרב חיים דרוקמן במרכז שפירא, כך מדווח כתב חדשות 12, יאיר שרקי. מוקדם יותר היום, כזכור, נודע כי הרב דרוקמן הצטרף לישיבת מועצת הרבנות הראשית וחתם על מכתב נגד רפורמת הגיור וגם רפורמת הכשרות. 

עוד עולה מהדיווח, כי הרב דרוקמן התייחס לנושא בשיחה עם חדשות 12 ואמר כי "החוק של מתן כהנא טוב במציאות הנוכחית. אני מכיר את נוסח החוק ותומך עקרונית בגיור ע"י רבנים ערים", יחד עם זאת, הוסיף הרב, "לא אוכל לתמוך בחוק שהרבנות הראשית מתנגדת אליו"

בנוגע לרפורמת הכשרות, שאתמול (א') נכנסה לתוקפה חלקה הראשון, כותבים במועצה: "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקום כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית והעושה כן פורץ גדר". הרב דרוקמן, כאמור, חתם על המכתב והוסיף בכתב ידו: "מן הראוי להידבר עם הרבנים הראשיים לגבי חיזוק הכשרות וכן בנושא הגיור".

(הרב דרוקמן והשר כהנא בפגישתם הקודמת)