התפשטות הקורונה: 6,562 חולים חדשים, מקדם ההדבקה עומד על 1.88

לאחר מסיבת העיתונאים אמש בה אמר בנט כי "ייתכן שנעבור גם את ה-50 אלף מאומתים ביום", מספרי המאומתים ממשיכים לעלות ואתמול נרשם מספר המאומתים הגבוה ביותר מאז סוף ספטמבר | בישראל יש כרגע 37,675 חולים פעילים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 10:26 א בשבט התשפב

התפשטות הקורונה: 6,562 חולים חדשים, מקדם ההדבקה עומד על 1.88
תור ארוך בדרך לבדיקת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

נגיף הקורונה חוזר לחיינו שוב, בפעם החמישית, בגרסתו כ"אומיקרון". אמש (א') כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים והודיע על מספר צעדים, ביניהם מתן תו ירוק זמני למשך 30 ימים למי שהתחסן חיסון ראשון בלבד נגד הקורונה, אישור מתן מנת חיסון רביעית לבני שישים ומעלה ולצוותים הרפואיים ועל פטור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחשפו למאומת לאחר שנבדקו ונמצאו שליליים.

הבוקר מפרסמים במשרד הבריאות את הנתונים, מהם עולה כי אובחנו 6,562 חולים חדשים, המספר הגבוה ביותר מאז סוף ספטמבר. בישראל יש כרגע 37,675 חולים פעילים ומקדם ההדבקה עומד על 1.88. מספר החולים הקשים עומד על 110.

"קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב"

במסיבת העיתונאים אתמול (א') אמר בנט: "המדיניות שלנו ראשונים בעולם בבוסטרים הצילה את ישראל. התמותה בישראל היא הנמוכות בעולם. אני קורא לכל מי שזכאי להתחסן במנה הרביעית ללכת ולעשות זאת". 

ו"נערכנו לגל האומיקרון לפני כולם, קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב. ביצענו רכש תרופות ונערכנו עם בתי החולים. מעריך שעד סוף השבוע נחצה את רף ה-20 אלף מאומתים ליום ובשיא של הגל ייתכן שנעבור גם את ה-50 אלף מאומתים ביום. מספרים גבוהים מאוד, הבשורות הטובות הן שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה גם אם תידבק", הוסיף.

מתווה הכיתה הירוקה לא חודש

לאחר שהמספרים של המאומתים במשרד החינוך עלו בקצב מסחרר, מתווה הכיתה הירוקה לא חודש. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות". המספרים במערכת החינוך, כאמור, עולים והגיעו למספרים של 80,000 מורים ותלמידים בבידוד וכ-12,000 מאומתים לנגיף.


(מסיבת העיתונאים אמש)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן