זן האומיקרון בנט מאשר: חיסון רביעי לבני שישים ומעלה | הקלות למחוסנים

עם העלייה במספר המאומתים לנגיף, ראש הממשלה הודיע על מנה נוספת של חיסון לאוכלוסייה המבוגרת ולצוותים הרפואיים, "אם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה גם אם תידבק". על בתי הספר: "נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים" | קבינט הקורונה אישר מתן תו ירוק זמני

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/01/22 20:04 כט בטבת התשפב

בנט מאשר: חיסון רביעי לבני שישים ומעלה | הקלות למחוסנים
בנט, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

קבינט הקורונה אישר הערב (א') את מתן תו ירוק זמני למשך 30 ימים למי שהתחסן חיסון ראשון בלבד נגד הקורונה, כך שיהיה תקף בכלל המקומות הציבוריים בהם נדרש להציג תו ירוק, ויחשב בספירת המחוסנים במתווה החינוך, התו יכנס לתוקפו ב-6 בינואר.

ראש הממשלה נפתלי בנט כינב מסיבת עיתונאים והודיע כי משרד הבריאות אישר מתן מנת חיסון רביעית לבני שישים ומעלה ולצוותים הרפואיים, "המדיניות שלנו ראשונים בעולם בבוסטרים הצילה את ישראל. התמותה בישראל היא הנמוכות בעולם. אני קורא לכל מי שזכאי להתחסן במנה הרביעית ללכת ולעשות זאת". 

"נערכנו לגל האומיקרון לפני כולם, קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב. ביצענו רכש תרופות ונערכנו עם בתי החולים. מעריך שעד סוף השבוע נחצה את רף ה-20 אלף מאומתים ליום ובשיא של הגל ייתכן שנעבור גם את ה-50 אלף מאומתים ביום. מספרים גבוהים מאוד, הבשורות הטובות הן שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה גם אם תידבק". 

פטור מבידוד למחוסנים ולמידה מרחוק

בנט הודיע על ההחלטה לפתור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחשפו למאומת לאחר שנבדקו ונמצאו שליליים. "הכלל הוא שהחיסון מגן עליכם ממחלה קשה ומבידוד. מי שמחוסן בצורה מלאה מוגן". בהמשך התייחס ראש הממשלה לתורים הארוכים ולתחושת התסכול בקרב הציבור עקב בלבול בהנחיות. "אני מאוד מבין את תחושת התסכול והבלבול, אף אחד לא ביקש עוד גל. הפגיעה בבריאות ובשגרה אמתית, הממשלה עושה הכל כדי להיערך". 

באשר למתווה החינוך, ראש הממשלה הודיע כי ככל הנראה מספר התלמידים שנחשפו לחולים יגדל בהתמדה בימים הקרובים ולכן בישר כי ילדים ואנשי הוראה מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת, יבצעו רק בדיקה בבית הספר באמצעות נאמני הקורונה ולא יכנסו לבידוד, ועדיין, "נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים".