בצל אסון מירון: המשטרה נגד קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות

בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט במשטרת ישראל להוציא צו לאי קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. ההילולה מושכת אליה מאות אלפי איש בכל שנה, ולא ברור כיצד תתבצע האכיפה במתחם. לאחר הפרסום המשטרה חזרה בה חלקית

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 15:26 כה בטבת התשפב

בצל אסון מירון: המשטרה נגד קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות
מתחם קברו של הבבא סאלי, צילום: פלאש 90

לקראת הילולת רבי ישראל אבוחצירא בנתיבות, הבאבא סאלי, מודיעים היום במשטרה כי בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט להוציא צו לאי קיום ההילולה ההמונית. ההילולה מושכת אליה מאות אלפי אנשים ובמשטרה חוששים כי הסדרי הבטיחות במקום לא יאפשרו את קיום ההילולה. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד תתבצע האכיפה במקום.

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו המוחזק ע"י הקרן להנצחת הבאבא סאלי זצ"ל. הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה ובהתאם לסמכויות. במשטרה חוששים מאסון נוסף שיתרחש לאחר האסון הנורא במירון.

הבאבא סאלי הוא נצר למשפחת רבנים ממרוקו, ועלה ארצה בשנות ה-50. הוא התגורר בתחילה ביבנה ואשקלון, אך לבסוף השתקע בנתיבות, שם גם נמצא הציון שלו שמושך מאות אלפים ביום ההילולה בד' בשבט. סביב שמו נקשרו ניסים ומופתים רבים והוא נחשב כאחת הדמויות המרכזיות במגזרים רבים.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחייה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי זצ"ל.

לאחר הפירסומים, במשטרה הגיבו וכתבו: "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה.
לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".