יבגני זרובינסקי פותח טלגרם: "גדעון סער לא השאיר לי ברירה"

חוק הפייסבוק של שר המשפטים גדעון סער מעורר סערה, והטלגרם הפכה למקלט זמני. אושיית הרשת יבגני זרובינסקי פרסם כי פתח ערוץ טלגרם חדש וכתב: "אודה לשיתוף לפני שאני נעלם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 17:51 כד בטבת התשפב

יבגני זרובינסקי פותח טלגרם: "גדעון סער לא השאיר לי ברירה"
טלגרם, צילום: shutterstock

חוק הפייסבוק של גדעון סער מעורר סערה. סער אומר כי מטרת החוק היא להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם ע"י אחת מספקיות התוכן ובכללן גוגל, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר.

אלא שעולה החשש מסתימת פיות ברשתות החברתיות, בעקבותיו הודיע היום (ג') אושיית הרשת יבגני זרובינסקי כי הוא פותח ערוץ טלגרם בעקבות החוק. "עד היום לא פתחתי ערוץ בטלגרם עקב חוסר זמן לנהל עוד רשת חברתית אבל גדעון סער לא השאיר לי ברירה. אודה לשיתוף לפני שאני נעלם", הוא כתב ברשתות החברתיות.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יצא כנגד החוק בנחרצות ואמר: "החוק שמביאה לכאן הקואליציה הדורסנית הזו הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי", אמר נתניהו והוסיף: "ממשלת בנט, לפיד, סער איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת. עכשיו היא רוצה לסתום לימין את הפה ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הן המקום היחיד, היחיד, שבו לימין יש עדיין חופש ביטוי מול התקשורת המגויסת של השמאל".


(נתניהו נגד החוק של סער)