משה ליאון על עיכוב פרויקט הרכבל: לעשות הכל שלא יהיו אצלנו מראות כמו האסון במירון

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, פניה לראש הממשלה בנט בדרישה כי יפעל על מנת שעמדת המדינה תהיה שממשלת ישראל תומכת בפרויקט הרכבל ופועלת לקידומו, וכי מיזם הרכבל הוא היחיד שניתן להוציא לפועל ולהיטיב עם הסביבה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 09:43 כג בטבת התשפב

משה ליאון על עיכוב פרויקט הרכבל: לעשות הכל שלא יהיו אצלנו מראות כמו האסון במירון
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בלשכתו בכיכר ספרא, צילום: כיפה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון פנה בכנס ז'בוטיסינקי של ישראל היום ובית"ר העולמית  לראש הממשלה נפתלי בנט לקראת הדיון בבג"ץ על בניית הרכבל לעיר העתיקה ופירט כי הדרך היחידה להפחית את העומס היא בניית הרכבל אשר יפחית את זיהום האויר, יאפשר הסעת המונים לכותל המערבי (3,000 איש בשעה). 

 משה ליאון קרא היום לראש  לראש הממשלה בנט לתמוך בתוכנית הרכבל. הסביר ליאון כי נבחנו כל החלופות האפשריות כדי להוריד מהעומס התמידי באיזור העיר העתיקה וכי מיזם הרכבל הוא היחיד שניתן להוציא לפועל ולהיטיב עם הסביבה.

ליאון הסביר כי "העיר העתיקה והכותל המערבי הם מוקדי המשיכה התיירותיים המרכזים בישראל ומקודשים לשלוש דתות, אך לצערנו הנגישות לאזור זה מוגבלת ביותר, וזאת לאור עומסי תנועה כבדים בכל שעות היממה, בסמוך לשער האשפות, שער ציון והכבישים המובילים אליהם".

ראש העיר הזכיר את אסון מירון שגבה את חייהם של ארבעים וחמישה אנשים ואמר:
"לצערי מאז אישור התוכנית ועד היום לא ניתן לבצע את הפרוייקט לאור התהליך המתקיים בבג"ץ. משמעות הדבר הינה כי עם שובם של רבבות התיירים והמבקרים לעיר העתיקה, תשוב הצפיפות והדוחק למקום זה.

לצערי, היינו עדים למראות קשים של דוחק וצפיפות בהר מירון לפני מספר חודשים שם קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה אנשים. אני מבקש ומודיע כאן כי עלינו לעשות הכל שלא יהיו מראות כאלו בעיר העתיקה ובכותל, ויפה שעה אחת קודם, ובידינו היא. מעבר לכך, מדובר בפרויקט ירוק אשר משקף את המידניות של העירייה והמשרד התחבורה".

ליאון ציין בנאומו כי מיזם הרכבל עמד בכל התנאים הנדרשים ואישורי גורמי המקצוע במשרדי התיירות והתחבורה ואף לאור התנגדויות שונות בוצעו שינויים ונעשו האיזונים הנדרשים.

עוד אמר ליאון: "ממשלת ישראל תקצבה ואישרה את הפרוייקט בשתי החלטות ממשלה שונות בסכום של כ-200 מליון ש"ח".

ראש העיר ליאון סיים:
"כבוד ראש הממשלה, המציאות הקיימת בה תושבים, תיירים ומבקרים מתקשים להגיע לעיר העתיקה היא בלתי אפשרית וחייבת להיפתר. אבקשך לפעול ולעשות כל שבידך על מנת שעמדת המדינה תהיה חד משמעית ותינתן התשובה לבג"ץ כי ממשלת ישראל תומכת בפרויקט הרכבל ופועלת לקידומו, לאור היותו תשתית תחבורה להסעת המונים שיש בה כדי לשמש גורם משיכה תיירותי ולתרום תרומה של ממש לתיירות באיזור".