מאסר עולם וקנס כספי: העונש של רוצחי החייל דביר שורק הי"ד

שופטי בית המשפט הצבאי גזרו היום את עונשם של המחבלים קאסם אלעסאפרה ונסיר אלעסאפרה, שרצחו בשנת 2019 את דביר שורק ז"ל: מאסרי עולם ופיצויים בסך 1,500,000 שקלים למשפחתו של שורק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 23:13 יט בטבת התשפב

מאסר עולם וקנס כספי: העונש של רוצחי החייל דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי גזר היום (ה') את דינם של המחבלים קאסם אלעסאפרה ונסיר אלעסאפרה, לאחר שהורשעו בגרימת מוות בכוונה, ניסיונות לגרימת מוות בכוונה ובעבירות ביטחון נוספות בביצוע הפיגוע סמוך למגדל עוז, בו רצחו את רב"ט דביר שורק הי"ד בן ה-19 מהיישוב עפרה.

על קאסם נגזר מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר ואילו על נסיר מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. כמו כן, נפסק כי כל מהשניים ישלם פיצויים בסך 1,500,000 שקלים למשפחתו של שורק, וכי קאסם יפצה גם את שני נפגעי פיגוע הדקירה שביצע בבאר שבע בשנת 2011, בסך 60 אלף שקלים.

על פי גזר הדין, קאסם גייס את בן דודו נסיר לחוליה צבאית שפעלה מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות. השניים תכננו לבצע יחד פיגוע דקירה ולרצוח ישראלי. ביום רביעי, 7 באוגוסט 2019, כשהבחינו בשורק ליד הכניסה ליישוב מגדל עוז, חסמו השניים את דרכו באמצעות רכבם. בהמשך לכך, יצא נסיר מהרכב, החל להכות את דביר באמצעות שוקר ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן - נמלטו מהמקום.

ביום חמישי ז' באב ה'תשע"ט, ערב סיום "זמן קיץ" בישיבה, נשא עמו דביר מתנות למוריו. בסמוך לישיבה נדקר שורק הי"ד בידי המחבלים. דביר הובא למנוחות בבית העלמין בעפרה, והניח אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-טוראי. 


(החיפוש אחר המחבלים, ארכיון)