קבינט הקורונה הכריע בעד מתווה החינוך החדש

אחרי ההחלטה על מעבר חלקי לעבודה מהבית, אושר בקבינט הקורונה מתווה החינוך החדש. "הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר" אמר ראש הממשלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/12/21 21:58 יז בטבת התשפב

קבינט הקורונה הכריע בעד מתווה החינוך החדש
למידה מרחוק, צילום: פלאש 90

בתום כינוס קבינט הקורונה אישרו השרים את מתווה החינוך. הם לא הצביעו כלל על מגבלת התקהלות כפי שהמליץ משרד הבריאות, גם בנט היה נגד הגבלת ההתקהלות. לפי המתווה החינוך יתקיימו לימודים מרחוק בכיתות ז-יב ביישובים כתומים ואדומים עם פחות מ-70 אחוזי שיעור ההתחסנות. כמו כן היום התקבלה החלטה למעבר ל-50% נוכחות במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי. אושרה גם הרחבת התו הירוק במסחר בחנויות מעל 100 מטר.

נפתלי בנט, ראש הממשלה, אמר בפתח הישיבה: "אנחנו מביאים היום לקבינט שורה של החלטות שמיד יוצגו. המטרה שלנו היא לאפשר למדינת ישראל לצלוח את גל האומיקרון, תוך שימור התפקוד של הכלכלה והמשק ככל האפשר. עכשיו אנחנו בהכפלה של מספר המאומתים ואנחנו נכנסים לקצב האקספוננציאלי. אנחנו צפויים לראות מגמה דומה של הכפלות כל יומיים-שלושה בזמן הקרוב, אולי פחות. הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר".

"אנחנו לא יכולים למנוע את הגל, אין אפשרות כזו. אבל אנחנו בהחלט יכולים ונותנים את הכלים לאזרחי ישראל להגן על עצמם בעיקר מפני תחלואה קשה, לכשחלקם ידבקו. על המתווה שאנחנו מביאים הערב עבדו ביממה האחרונה באינטנסיביות מול המשרדים הרלוונטיים, הוא לא נופל כהפתעה על המשרדים, להבנתי זה בהסכמה. אני מבקש שכולנו נשדר לציבור רצינות ונחישות, כדי שהציבור יגלה אחריות ויירתם", הוסיף בנט.