המלחמה בנשק הלא חוקי בדואי ומשפחתו תכננו הברחת נשק גדולה לישראל - ונתפסו

כתב אישום הוגש נגד תושב הפזורה בגין קשירת קשר עם גורמים במטרה להבריח נשק מירדן לישראל. במסגרת הקשר תכננו יחד להבריח 10 אקדחים, 3 רובי ציד  ו-5 רובים מסוג M-16, ונעצרו על ידי כוחות הביטחון  

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 15:31 יז בטבת התשפב

בדואי ומשפחתו תכננו הברחת נשק גדולה לישראל - ונתפסו
נשק לא חוקי . אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום, הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב מהפזורה הבדואית בנגב, אשר פעל עם שני בני משפחתו המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון במטרה להבריח בכמות מסחרית אמצעי לחימה מירדן לישראל.  

על פי כתב האישום שהוגש, במסגרת אותו הקשר, תכננו בני המשפחה להבריח עשרה אקדחים, שלושה רובי ציד וחמישה רובים מסוג M-16, דרך תעלת המים באזור מעיין עין סוכות, הממוקם בסמוך לגבול ירדן.

"נסעו לבחון את השטח, ונתפסו על ידי כוחות הביטחון"

על פי התכנית סוכם, כי הנאשם ימכור את הנשקים בתחומי מדינת ישראל ויחלק בין השלושה את הכסף שיקבל תמורתם. בתאריך 21.11.21 בשעות הבוקר, נסעו השלושה לבחון את השטח בטרם ביצוע ההברחה, צילמו את המקום ובדרכם חזרה, נעצרו על ידי כוחות הביטחון. עוד עולה מכתב האישום, כי כשבועיים לפני מעצרו, מכר הנאשם רובה סער M-16 שהחזיק ברשותו.

התיק נחקר על ידי שב"כ ופח"ע ימ"ר נגב. כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע (ייבוא וסחר בנשק) ועבירות נשק (סחר והחזקה). כתב האישום נגד הערבים תושבי יהודה ושומרון איתם יצר החשוד קשר, הוגש על ידי הפרקליטות הצבאית.