לואי ויטון, שאנל וגו'צ'י: תושב המרכז הבריח לארץ זיופים של מותגי יוקרה ונענש בחומרה

אחרי חקירה משותפת של רשות המסים ומשטרת ישראל, נעצר תושב המרכז לאחר שייבא ומכר מותגי יוקרה מזויפים בפייסבוק ובאינסטגרם, מבלי לדווח על הכנסותיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 14:41 יז בטבת התשפב

לואי ויטון, שאנל וגו'צ'י: תושב המרכז הבריח לארץ זיופים של מותגי יוקרה ונענש בחומרה
תיק לואי ויטון, צילום: shutterstock

תושב המרכז, ירצה יותר משנה מאסר בפועל, לאחר שהודה בבית משפט השלום בתל אביב בביצוע עבירות על פקודת סימני מסחר ועבירות על פקודת מס הכנסה.

מגזר דינו של הנאשם עולה, כי במשך כ -4 שנים בין 2012-2016 הפעיל הנאשם עסק לייבוא ומכירת מותגי יוקרה מזויפים ברשתות החברתיות, וזאת מבלי לדווח על פתיחת עסק, או על הכנסותיו מאותו העסק לרשות המסים.

לפי האישומים, הנאשם הזמין מותגי יוקרה מזויפים בין היתר של החברות לואי ויטון, שאנל, ולנטינו, גוצ'י, פנדי, קלואי ומותגים נוספים, לדירתו ולכתובות שונות של מכריו, וזאת על מנת להסוות את פעילותו מרשויות החוק.

הנאשם אחסן את הפריטים בדירתו במטרה להפיצם לאחרים לפי הזמנה. לצורך מכירת המותגים,  השתמש הנאשם ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.

מגזר הדין עולה, כי הנאשם בחר לנהל עסקיו תוך שהוא מתעלם מרשויות המס, סוחר המותגים המזוייפים אפילו לא הודיע לפקיד השומה על פתיחת העסק, לא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות בנוגע לעסקו, העלים את כל הכנסותיו העומדות לכל הפחות על סכום של 761,607 ₪ מפקיד השומה ולא שילם מס בגינן, ולא הגיש דוחות על הכנסותיו בכל התקופה.

הנאשם  אף נהג לבקש מהלקוחות שלנו לפזר את התשלומים בחשבונות בנק של אחרים במטרה להסוות את הכנסותיו וכדי לא לעודד חשד. יתרה מכך, משנשלחה לו דרישה למילוי פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל הצהיר באוגוסט 2014: "השתחררתי מבית הסוהר לפני ארבעה חודשים, אני לא עובד, אין לי הכנסות, אין לי עסק, אין לי כלום בחיים חוץ מחובות".  יצוין כי הנאשם בעל עבר פלילי הנוגע בין היתר גם למרמה והונאה, בגינו ריצה עונש מאסר בפועל בעבר.

כבוד השופטת דנה אמיר מבית משפט השלום בתל אביב השיתה על הנאשם בין יתר רכיבי הענישה עונש מאסר של 12 חודשים, והפעלת מאסר מותנה של חמישה חודשים בגין עבירות על פקודת סימני מסחר – כאשר חודשיים מהם במצטבר, וכן קנס בסך 35,000 ₪.