כח המורינגה המגזר בעננים: נאס"א שיגרה חללית ובה ניסוי חדשני של תלמידי ישיבה תיכונית

הניסוי שנקרא ‘כח המורינגה’, עוסק בטיהור מים באמצעות אבקת זרעי צמח מורינגה וחוטי נחושת ומהווה פריצת דרך מדעית בכל קנה מידה. שיטה זו לטיהור מים נעשית בארצות שונות באפריקה ופורסמה במספר מאמרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 13:32 יז בטבת התשפב

המגזר בעננים: נאס"א שיגרה חללית ובה ניסוי חדשני של תלמידי ישיבה תיכונית
צילום: shutterstock

נאס"א שיגרה חללית עם ובה ניסוי של תלמידי הישיבה התיכונית, הניסוי שעוסק בטיהור מים שוגר בחללית לעבר תחנת החלל הבין לאומית. מי שליוו את הניסוי מהישיבה בצפת הם חברי נבחרת 'ספיסלאב רמון', תלמידי הישיבה עקבו בזמן אמת אחר רגעי השיגור אי שם ביוסטון.

"האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, יבצע את הניסוי בתחנת החלל"

בהמשך, איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי השני, יבצע את הניסוי בתחנת החלל, תוך כדי קשר והנחיות עם נבחרת החלל בצפת.

צילום: דוברות אמית

"100% טיהור מים מחיידקים באמצעות אבקת זרעי צמח מורינגה וחוטי נחושת"

הניסוי שנקרא ‘כח המורינגה’, עוסק בטיהור מים באמצעות אבקת זרעי צמח מורינגה וחוטי נחושת ומהווה פריצת דרך מדעית בכל קנה מידה. שיטה זו לטיהור מים נעשית בארצות שונות באפריקה ופורסמה במספר מאמרים.

כדי להוכיח את יעילות הניסוי, השיטה נבדקה על ידי התלמידים ונוסתה על מי קולחין ברמות טיהור שונות.. הניסוי של התלמידים, נבדק בארץ, במעבדות מתקדמות ובשיתוף פלג הגליל, והביא תוצאות מדהימות.



אלנתן עמיצור, תלמיד כיתה ח’ בישיבה התיכונית אמית צפת, אומר כי המיוחד בניסוי הוא "שהוא פרקטי מאוד ויכול לעזור לאסטרונאוטים בחלל, וגם למדינות מתפתחות שסובלות ממחסור במים ושיש בהן פחות אמצעים ומערכות לסינון מים. בניסוי שעשינו במעבדה בבית הספר אחרי ששמנו במי שופכין גם זרעי מורינגה וגם נחושת, הגענו לתוצאה של "אפס חיידקים ולטיהור מוחלט".

"עבדנו גם בתקופת הקורונה"

עמיצור מתרגש מכך שהניסוי שעשה עם חבריו מגיע לחלל: "עבדנו על זה מתחילת השנה. גם בתקופת הקורונה, גם פנים אל פנים וגם בזום. אני שמח שהצלחנו בהצגה לשופטים הישראלים ובהצגה לשופטים האמריקאים של נאסא".

הרב נדביה נאה, ראש הישיבה: "שמחים שהתלמידים רואים רחוק וגבוה. תענוג לאפשר לתלמידינו חוויה מדעית עוצרת נשימה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן