הותר לפרסום סוכן סמוי הביא למעצרם של עשרות תושבי הדרום

עשרות שוטרים ובלשים פשטו על בתיהם של החשודים ביישובי הנגב, שם תפסו כוחות המשטרה רכוש אשר על פי החשד הושג בדבר עבירה וראיות נוספות המעידות על סחר בסמים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/12/21 13:16 יז בטבת התשפב

סוכן סמוי הביא למעצרם של עשרות תושבי הדרום
צילום: דוברות המשטרה

הפעילות לאיתור מחוללי פשיעה שעסקו בסחר בסמים עברה לשלב הגלוי, ובמסגרת מבצע "אור חמה" נעצרו לפנות בוקר (ג') עשרות חשודים, תושבי אזור הדרום, המרכז וירושלים, בחשד לסחר בסמים וביצוע עבירות פליליות נוספות. יחידת הסוכנים של משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי בקרב מחוללי הפשיעה, אשר נעצרו לאחר פעילות ממושכת. 

בשנה החולפת הפעילה היחידה המרכזית (ימ"ר) מרחב נגב סוכן סמוי בתחום הסמים המסוכנים, כשובר שיווין למיגור דמויות מחוללות פשיעה הפוגעות בביטחון האישי של התושבים. הודות לכך, ובדרך יצירתית תוך רתימת מיטב האמצעים הטכנולוגיים, הצליחו ביחידה המרכזית מרחב נגב לאסוף ראיות לכאורה כנגד עשרות חשודים באזור יישובי הפזורה הבדואית והדרום, המרכז וירושלים בחשד לביצוע עבירות על פקודת הסמים המסוכנים במיקוד הסחר וההפצה. 

במהלך הפעלתו הארוכה והסבוכה, הסוכן הסמוי רכש את אמונם של החשודים וביצע עסקאות בהן נרכשו סמים מסוג: קוקאין/ קריסטל, אקטזי, MDMA ודוסה בכמויות שאינן לצריכה עצמית בשווי מאות אלפי שקלים. 

עם ההחלטה על מעבר לשלב הגלוי של החקירה המלווה בידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל ופרקליטות דרום, פשטו עשרות שוטרי המחוז הדרומי בהם בלשי ימ"ר נגב, שוטרי תחנות מרחב נגב, לוחמי: יס"מ נגב, מג"ן, יח' יואב, מג"ב וכלבנים ממדור בעלי-חיים של המחוז הדרומי על בתיהם של החשודים שם תפסו כוחות המשטרה רכוש אשר על פי החשד הושג בדבר עבירה וראיות נוספות. החשודים הועברו לחקירה במשטרה ובמהלך היום יובאו מי מהחשודים בפני בית משפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרם.

"המאבק בנגע הסמים המסוכנים מחייב אותנו לפעול כל העת בדרכים יצירתיות במספר רבדים בהם סיכול הברחות הגדר והשמדת החממות בשטחי האש, תוך איסוף ראיות והבאת העבריינים לדין", כך נמסר מהמשטרה לאחר המעצר.