שבב בתוך הגוף במקום תו ירוק: המהלך החריג בשבדיה

מדינות אירופה מתמודדות עם גל קורונה קשה במיוחד, בשוודיה החליטו להתמודד עם הצורך להציג תו ירוק בדרך קצת שונה, החדרת שבב שנושא את התו הירוק לתוך הגוף | "למקרה שסוללת הטלפון שלך נגמרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 09:14 יז בטבת התשפב

שבב בתוך הגוף במקום תו ירוק: המהלך החריג בשבדיה
שבבים, צילום: shutterstock

במקום הסמרטפון: בשוודיה ניתן להציג תו ירוק שהושתל בתוך הגוף של האזרח שהתחסן. במדינה מתמודדים עם גל קורונה קשה, האזרחים שמתבקשים להציג תו ירוק, יוכלו לעשות את הפעולה באמצעות שבב שיכיל את פרטי ההתחסנות או ההחלמה שלהם בתוך גופם.

"השבבים זמינים תמיד"

האנס סיובלד, סמנכ"ל הפיתוח והחדשנות של Epicenter, ניסה להסביר את המהלך שגרר לא מעט ביקורת, "ניתן לנצל את טכנולוגיית השתלים למגוון רחב של שימושים, אבל כרגע עדיף להשתמש בהם לטובת דרכוני קורונה, השבבים זמינים תמיד לקריאה, למקרה שסוללת הטלפון שלך נגמרת קל מאוד לקרוא אותם. זה אומר שאני יכול להתגנב מאחוריך עם הטלפון הנייד שלי ולקרוא את מה שיש על הצ'יפ שלך. לכן אני אומר לאנשים לא לשמור עליהם סודות חשובים".

אולי לאזרחים בישראל ההחלטה נשמעת חריגה אך נציין כי בשבדיה כבר היום ישנם אלפי אזרחים שמסתובבים עם שבבים מתחת לעור שמכילים פרטי מידע שונים. במדינה מנצלים את הטכנולוגיה הייחודית בכדי להחליף כרטיסים כמו מנוי לחדר כושר, כרטיסי תחבורה ציבורית ועוד.

המהלך זוכה לביקורת רבה במדינה ומחוצה לה, בין היתר מצדם של מתנגדי חיסונים שרואים במהלך צעד נוסף של השלטונות ש"כופים" עליהם את החיסונים ואת התו הירוק. בישראל ככל הנראה לא יתקיים מהלך זהה אך ראש הממשלה נפתלי בנט כן חותר להרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, זאת לאור התפשטות זן האומיקרון.