עסקת טיעון: אריה דרעי יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת

החשדות בעבירות מס נגד שר הפנים לשעבר: לפני כשנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי בכוונתו להעמיד את דרעי לדין, אלא שמאז התיק נתקע. היום מתפרסם כי דרעי ומנדלבליט על סף עסקת טיעון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 20:36 טז בטבת התשפב

עסקת טיעון: אריה דרעי יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

חשדות המס נגד אריה דרעי: במסגרת עסקת טיעון שנרקמת בין מנדלבליט לדרעי, יודה דרעי בביצוע עבירות מס ויתפטר מהכנסת, כך מתפרסם הערב ב-N12. לפני קרוב לשנה הודיע מנדלבליט לראשונה כי בכוונתו להעמיד את יו"ר ש"ס לדין בכפוף לשימוע, ואחרי שנערך השימוע בעניינו החליט מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד שר הפנים לשעבר. היום מתפרסם כי מנדלבליט ודרעי על סף עסקת טיעון.

החקירות נגד דרעי החלו כבר לפני שש שנים, כאשר ההערכות היו כי דרעי יסרב לכל עסקה ובכוונתו למצות את המשפט ולהילחם כדי לנקות את שמו. דרעי טען כי הוא סובל מעינוי הדין בשל האורך החריג של החקירות שמתנהלות נגדו עוד טרם הוגש כתב האישום.

על פי עסקת הטיעון ירוכך הניסוח של עבירות המס ודרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות. לאחר אישור העסקה, דרעי יתפטר מהכנסת ולא יתנהל דיון קלון בעניינו - מה שיאפשר לו להתמודד בכנסת הבאה.

לאחרונה פורסם כי המפלגות החרדיות ומפלגת הציונות הדתית הקימו מטה כנגד פעולותיו של השר לשירותי דת מתן כהנא, ובהודעה של ש"ס נכתב: "נוכח המשך השתוללות הממשלה בצעדי פגיעה ביהדות ומסורת ישראל בכל תחום, המהווים סכנה חמורה לערכי המדינה היהודית, בעידוד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מתווה לחילול הכותל המערבי, רפורמות לפגיעה במערכות הכשרות, מעמד הרבנות הראשית וסכנת הגיורים הרפורמים, הודיעו המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, על הקמת מטה מאבק משותף, בתיאום עם סיעת הציונות הדתית".