אם הורדתם את האפליקציה הזאת - מחקו אותה מיד

אפליקצית  Color Message הנגועה בנוזקת "ג'וקר", והורדה על ידי כחצי מיליון משתמשים - הוסרה מחנות Google Play. הנוזקה מסוגלת לגנוב את תוכן ההודעות, רשימת אנשי הקשר ומידע שנמצא בזיכרון המכשיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 14:33 טז בטבת התשפב

אם הורדתם את האפליקציה הזאת - מחקו אותה מיד
גוגל פליי, צילום: shutterstock

בסוף השבוע נחשפה אפליקציה נגועה בנוזקת ג'וקר שהייתה זמינה בחנות "גוגל פליי" והורדה על ידי יותר מחצי מיליון משתמשי אנדרואיד. האפליקציה, שנקראת Color Message, נחשפה על ידי חוקרי אבטחה מחברת פראדיאו, העוסקת באבטחה של מכשירים ניידים.

האפליקציה הזדונית אפשרה לכאורה לעצב מסרונים, אך בעצם הוסיפה את הקורבנות העושים בה שימוש לכל מיני שירותים, על ידי יירוט של הודעות SMS. בנוסף, הנוזקה מסוגלת לגנוב את תוכן ההודעות, רשימת אנשי הקשר ומידע שנמצא בזיכרון המכשיר.

על פי חברת האבטחה, נוזקת הג'וקר קשה לאיתור במכשיר משום שהיא קטנה מאוד ומוחבאת היטב. לאלה מכם שהתקינו אותה, קשה יהיה להסירה משום שהיא מחביאה את האייקון שלה לאחר ההתקנה על המכשיר. גוגל הסירה את האפליקציה מחנות האפליקציות ומומלץ לאלה שהורידו אותה למחוק אותה באופן מיידי.

ג'וקר היא נוזקה מוכרת, שהאקרים הצליחו לשתול במאות אפליקציות בחנות האפליקציות במהלך השנים.  ג'וקר זוהי נוזקה בעלת מטרה כלכלית מובהקת. ברגע שהיא נכנסת לטלפון החכם, דרך אפליקציה כלשהי שבה הושתלה, היא מקליקה על פרסומות באפליקציות שהורדו למכשיר, רושמת את הקורבנות לכל מיני שירותים, ועל כל רישום כזה, יוצרי הנוזקה או מפיציה - מקבלים עמלה. הכול נעשה ללא ידיעת הקורבן.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן