"כרמל" כבר כאן נזקי הסופה: גבר נפצע קשה מקריסת עץ

גבר בן 49 נפצע קשה לאחר שעץ קרס עליו ברחוב רזיאל בנתניה | בחרמון החל לרדת שלג והאתר סגור למבקרים | עוצר אימונים בצה"ל: חל איסור מוחלט לבצע ניווטים, אימוני מילוט ואימוני הסוואה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/12/21 09:47 טז בטבת התשפב

נזקי הסופה: גבר נפצע קשה מקריסת עץ
נזקי הסופה בנתניה, צילום: דוברות מד"א

הסערה כבר פה. שקע קפריסאי, המכונה "כרמל", גורם למזג אוויר סוער באזורינו, ולפרק גשם משמעותי, אשר צפוי להניב כ-150-50 מ"מ, בצפון הארץ ובמרכזה. על רקע תחזית מזג האוויר הסוער, בוטלו על ידי משרד החינוך כל הטיולים והפעילויות שתוכננו להתקיים מחוץ לבתי הספר. במקומות בהם עלולות להתרחש הצפות ושיטפונות יתקיימו הלימודים מרחוק. במפלס התחתון של אתר החרמון החל לרדת שלג כבד, האתר סגור למבקרים היום ומחר. הטמפ' °2-.

השלג באתר

השלג באתר צילום: אתר החרמון

אולם, נזקי הסופה כבר ניכרים. דוברות איחוד הצלה של מחוז מרכז מעדכנת הבוקר (ב') כי צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני וביצעו החייאה על עובר אורח שנפצע קשה כתוצאה מקריסת עץ ברחוב רזיאל בנתניה.

העץ שקרס

העץ שקרס צילום: דוברות המשטרה

יעקב כהן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגעתי לזירה העץ שקרס היה עדיין על עובר האורח שצעד על המדרכה ונפצע אנושות. הרמתי את העץ יחד עם צוות פיקוח עירוני וחובש נוסף שהגיע לזירה והתחלנו בביצוע החייאה בגשם השוטף".

אבי עמר חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר בגבר כבן 40 שנחבל קשות בראשו כתוצאה מפגיעת העץ שקרס ונפל עליו. תוך כדי פעולות ההחייאה חזר לו הנשימה והוא פונה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לניאדו".

(השלג יורד בחרמון)

עקב מזג האוויר: עוצר אימונים בצה"ל

דובר צה"ל עדכן כי עקב תנאי מזג האוויר החריגים הצפויים בימים הקרובים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על החמרה בפעילות כוחות היבשה עד ליום ד׳ (כולל). הנחיות הנוגעות למזג האוויר הועברו לכלל היחידות, ולכלל היחידות המתאמנות על ידי ראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות

להלן ההנחיות: חל איסור מוחלט לבצע ניווטים, אימוני מילוט, אימוני הסוואה וכדומה. אימונים ביחידות יאושרו בשני דרגים בכירים ממפקד המסגרת המתאמנת. - אימונים בצפון הארץ יאושרו על-ידי מפקד האוגדה. - חל איסור על ביצוע עבודות בגובה למעט בפעילות מבצעית. נסיעות מנהלתיות באישור אלוף-משנה ומעלה. - חל איסור על חציית נחלים. - חל איסור על פעילויות תרבות ורווחה וטיולים בצפון הארץ למעט מקומות סגורים ומקורים.