לצורך התיעוד ההיסטורי | הספרייה הלאומית מבקשת מהציבור מידע על מגפת הקורונה

"אוצרים את הקורונה": הספרייה הלאומית החלה במבצע איסוף ושימור כל המידע האינטרנטי על מגפת הקורונה לטובת התיעוד ההיסטורי. הספרייה פונה לציבור לסייע לה לתעד ולשמור את המידע המצטבר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 19/12/21 12:59 טו בטבת התשפב

לצורך התיעוד ההיסטורי | הספרייה הלאומית מבקשת מהציבור מידע על מגפת הקורונה
כבישים בקורונה, צילום: Miriam Alster/Flash90

מה נזכור ממגיפת הקורונה בעוד עשר שנים? חמישים שנים? ואפילו בעוד 500 שנים? האם המגפה ששינתה בשנתיים האחרונות את העולם תיזכר כאפיזודה קצרה בדפי ההיסטוריה, או שאולי היא תמשיך להשפיע על אורח החיים של בני האדם גם בעוד עשרות שנים?

היום (א') הספרייה הלאומית מתחילה במיזם חדש ורחב היקף – "אוצרים את הקורונה" שמו. הספרייה פונה לציבור לסייע לה לתעד ולשמור את המידע, האירועים הגדולים,  החוויות האישיות של הישראלים בהתמודדות עם המגפה כפי שהופיעו ברשת האינטרנט וכל מה שנראה חשוב ומעניין על הקורונה באמצעות אתרי החדשות ובחשבונות טוויטר רלוונטיים. 

באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של הספרייה הלאומית, היא יוצאת בקריאה לציבור הרחב לשלוח אליה קישורים לאתרי חדשות מעניינים; מקורות מידע כמו בלוגים; כתובות של דפי טוויטר מעניינים בנושא ועוד.

החומר שייאסף ויישמר יכלול את הכול – את ההנחיות שהשתנו, את מסלולי החולים הממוספרים, את חוויות הבידוד וגם הדילמות בעד ונגד הסגרים, את מבצעי ההתחסנות וגם את הטענות נגדם, את האירועים הציבוריים והפוליטיים שהושפעו מהמגיפה.... כל מה שעשוי לעניין את האנשים והחוקרים גם בעוד 10 שנים, 30 שנה, וגם שניים, שלושה ועשרה דורות.