בעל חנות מיצים מירושלים העלים מס מהכנסות של כמליון שקלים ונתפס על חם

צוותי ביקורת של רשות המיסים פשטו על שכונות ירושלמיות ותפסו, בעלי עסקים שהעלימו הכנסות ממס ההכנסה, כחלק מהביקורת נתגלה כי כ 85% מהנבדקים במזרח ירושלים לא דווחו על הכנסות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 10:52 טו בטבת התשפב

בעל חנות מיצים מירושלים העלים מס מהכנסות של כמליון שקלים ונתפס על חם
קופה ממוחשבת. אילוסטרציה, צילום: FREEPIK

צוותי ביקורת של רשות המסים שפשטו על שכונות ירושלמיות כחלק מביקורת ניהול ספרים שנערכה באחרונה באזור ירושלים, גילו העלמת מס של קרוב למליון שקלים בחנות מיצים בשכונת גאולה. כאשר במהלך הביקורת בחנות, נתגלה כי 683 שקלים ששולמו באשראי לא נרשמו בקופה הרושמת.

בעקבות הממצאים, זומן בעל החנות להמשך ביקורת במשרד פקיד השומה בירושלים. מהבדיקה בחשבונות הבנק של בעל החנות נתגלה כי הוא נמנע במשך שנים מדיווח על תקבולים מכרטיסי אשראי בסך כולל של כמיליון שקל.

במהלך אותו מבצע, שהתרכז בעסקים מתחום המסחר השירותים והמקצועות החופשיים, ערכו הצוותים ביקורת במינימרקט בעיר, במהלך הביקורת נמצאו הכנסות בסך של 4,900 שקלים שלא דווחו לקופה הרושמת. גם במקרה זה הופנה בעל העסק להמשך טיפול במשרד פקיד השומה. 

במזרח ירושלים כ - 85% מהעסקים שנבדקו, נתפסו לא מדווחים

כמו כן, נערכו מספר ביקורות וקניות ביקורת בחנויות בשוק מחנה יהודה. בסך הכל בוצעו 58 ביקורות ובהן התגלו 14 מקרים של אי רישום תקבולים ומקרה אחד של אי ניהול ספרים. כמו כן, נבדקו 24 עסקים בנוגע לאכיפת חוק המזומן, ואצל 3 מתוכם נמצאו הפרות. 

בנוסף, ערכו באחרונה צוותי ביקורת ניהול ספרים,  ביקורת בעסקים במזרח העיר. הביקורת, התמקדה ברחובות סואנים עם בהם פעילות עסקית ענפה, וכללה קניות, ביקורת מקדימות, במהלך אותה בדיקה, נתגלו 18 מקרים של אי רישום תקבולים מתוך 21 ביקורות. הביקורת בוצעה בשיתוף פעולה עם שוטרי משטרת ישראל ומג"ב ופקחי עיריית ירושלים ומשרד הבריאות.

מבצעים אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.