ספקטרום בספרא: לילה לבן של השתלטות אמנותית על בנייני עיריית ירושלים

בפעם השנייה ייפתחו משרדי ואגפי העירייה בפני הציבור הרחב ולתוך הבניינים ייכנסו ללילה אחד עשרות אמנים ואמניות מהספקטרום הרחב והמגוון של תחומי האמנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/21 13:23 יא בטבת התשפב

ספקטרום בספרא: לילה לבן של השתלטות אמנותית על בנייני עיריית ירושלים
צילום: : מקסים דינשטיין, דניאל אליאור

 לאחר הפוגה ארוכה בה לא התקיימו אירועי "ספקטרום" בשל הקורונה, עיריית ירושלים פותחת שוב את שעריה לעשרות מופעים, סדנאות ומסיבות במיקומים מפתיעים. בכך היא מוכיחה שאפשר להפוך, בעזרת יצירתיות ותמיכה באמנות, את אגף הארנונה לזירת תרבות, את המליאה לאולם הופעות ואת החמ"ל העירוני למתחם ריקודי דבקה. במליאת המועצה יתקיימו הופעות סולו של הזמרת קרולינה, הזמר והיוצר תומר ישיעהו ולירז צ'רכי. 


 
ביום חמישי, ה- 16 בדצמבר, בין השעות 20:00-02:00 בלילה, "ספקטרום" חוזר להכניס צבע בלילה לבן שכולו אמנות בבנייני העירייה. בפעם השנייה ייפתחו משרדי ואגפי העירייה בפני הציבור הרחב ולתוך הבניינים ייכנסו ללילה אחד עשרות אמנים ואמניות מהספקטרום הרחב והמגוון של תחומי האמנות.

התושבים והמבקרים מוזמנים לחוות ולשוטט במסע אמנותי בחללים לא שגרתיים - אולם המועצה, ארנונה, ארכיון, חדרי ישיבות, חמ"ל נטוש, מסדרונות ומעברים לא מוכרים – בהם יתרחשו במקביל עשרות מיצגים ומופעי פריצה צבעוניים, אשר ישאבו השראה מחללי העירייה השונים עם הפקות ייחודיות לאירוע.

בין המופעים:
• קרולינה, תומר ישעיהו, לירז צ'רכי, ORI ורדיו בגדד במופעי מוזיקה מיוחדים באולם המועצה.
• סימה נון מארחת את אקו, עומר מושקוביץ מארחת את ג'ימבו ג'יי, מבוא הדודאים וביטפוט באוהל שיוקם במיוחד בכיכר.
• עשרות אמנים ואמניות במפגשים מפתיעים אחד על אחד בעמדות הארנונה
• במת מוזיקאים ויוצרים ירושלמים, אינסטליישן חי בארכיון
• מופע מחול בשומה וגבייה
• נשף במחלקה לרישום גני ילדים
• סדנת תכשיטנות וסדנת יצירה בצמר, סדנת ריקודי דבקה, השתלטות ארט וסאונד בחמ"ל הנטוש
• פרפורמנס במוקד 106, דור כאהן, גיא אדלר וכרמל צאיג בפודקאסט לייב
• מחול, הופעות, תערוכות, תקלוטים, סדנאות, מיצבים, וידאו ארט, שירה, פרפורמנס ועוד הפתעות. 

צילום: מקסים דינשטיין, דניאל אליאור

 
מדובר בלילה לבן של אגפי העירייה "מבפנים" ובזווית שלא הכרתם. העירייה, בשיתוף האומנים, חושפת את משרדי העירייה באופן חדשני, יצירתי ומפתיע ובחיבור יוצא מן הכלל בין הביורוקרטיה לאמנות ותרבות. ב"ספקטרום", המופק על ידי עיריית ירושלים, מוצגת סצנת התרבות היצירתית הייחודית המתרחשת בעיר. העירייה מקיימת שיח על הספקטרום שבין המונחים השגרתיים הנהוגים בעירייה כגון "שעות קבלת הקהל", אגף האכיפה וקנסות לבין שלל אירועי התרבות המתקיים במתחמים השונים.

ראש העיר משה ליאון מסר: "העירייה פותחת שוב את קריית ספרא לאומנים ולציבור, ומזמינה את כולם ליהנות מאירוע ייחודי ויוצא דופן. ירושלים, בירת התרבות והיצירתיות של ישראל, מציעה מגוון אירועים למגוון אוכלוסיות, מתרבות איכותית וקלאסית ועד לאמנות ויצירה צעירות ובועטות. אל תפספסו!". 
 
הכניסה חופשית לבני 18+, לבעלי תו ירוק ובעטיית מסיכה במהלך האירוע ובהתאם להנחיות משרד הבריאות באותה העת. 
 
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן