סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו נכנסה ל-10 שנים בכלא

בכירת מפלגת ישראל ביתנו החלה לרצות את עונשה, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי האשים אותה בגין חלקה בפרשת השחיתות החמורה של המפלגה. עוד היא צפויה לשלם קנס בשווי מאות אלפי שקלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/12/21 07:13 יא בטבת התשפב

סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו נכנסה ל-10 שנים בכלא
פאינה קירשנבאום בבית המשפט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סגנית השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, נכנסה היום (ד') לבית הסוהר נווה תרצה לריצוי 10 שנות מאסר שנגזרו עליה במסגרת אחת מפרשיות השחיתות המפורסמות ביותר של השנים האחרונות, זאת בגין עבירות של שוחד באופן שיטתי. עוד נגזר עליה קנס של 900 אלף שקלים וחילוט (החרמה) בשווי של מיליון שקלים. 

הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו והנאשם את קשריו עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי. הפרשה מעלה ראיות להתנהגות מטרידה ולזילות בכספי ציבור, כך אמר השופט ירון לוי בהכרעתו בבית הדין המחוזי בתל אביב. 

כזכור, הפרשה הייתה לאחת מפרשות השחיתות הגדולות במערכת הפוליטית ובמהלכה הוגשו כתבי אישום נגד 19 נאשמים ו-17 מהם נמצאו אשמים. מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, רמי כהן, הורשע גם הוא בפרשה החמורה. 

על פי כתב האישום, בשנים 2006 עד 2014 במסגרת תפקידיה בכנסת ובממשלה, קיבלה קירשנבאום  טובות הנאה לעצמה, לבני משפחתה ולמפלגתה, זאת בתמורה לסיוע לארגונים שביקשו כספי ציבור, אותם העניקה מהכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. קירשנבאום, בת 66, היא נשואה ואם לשלושה ילדים. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן