סגרו עליו: נעצר חשוד בהברחת רוכסנים בשווי 59 מיליון שקל

תושב חיפה נעצר בחשד לביצוע מאות הברחות של רוכסנים לישראל וממנה למצרים תוך ניצול הסכם הקוויז המשותף לישראל מצרים וארה"ב; סכום העבירות הכולל עומד על כ-59 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/21 12:36 י בטבת התשפב

סגרו עליו: נעצר חשוד בהברחת רוכסנים בשווי 59 מיליון שקל
רוכסנים, צילום: shutterstock

ירון הראל, תושב חיפה, הוא הבעלים של חברות "רוכסני מתכת פסקל" ו"האמה" והוא נעצר בחשד למאות הברחות רוכסנים למצרים תוך ביצוע עבירות מכס שונות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף כולל של כ-59 מיליון שקלים. הראל חשוד כי העבירות בוצעו תוך ניצול הסכם הקוויז המשותף לישראל מצרים וארה"ב, המקנה פטור ממכס בארה"ב על סחורה ממצרים שעברה עיבוד מסוים בישראל. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בירושלים ושוחרר למעצר בית.

מבקשת המעצר עולה כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים התנהלה חקירה סמויה כנגד הראל והחברות שבבעלותו. הראל, תושב חיפה, והחברות שבשליטתו, מנויות על מכסת הייצוא במסגרת הסכם הקוויז המשותף לישראל, ארה"ב ומצרים, המקנה פטור ממכס בארה"ב על סחורה ממצרים שעברה עיבוד מסוים בישראל, במטרה לעודד את יחסי ישראל ומצרים.

על פי הבקשה, הראל חשוד במאות הברחות של רוכסני מתכת מוגמרים בייבוא לישראל והברחתם בייצוא למצרים, זאת מבלי שעברו כל שינוי או עיבוד בישראל כנדרש בהסכם הקוויז ותוך הגשת הצהרות כוזבות. היקף העבירה בין השנים 2016 ועד היום נאמד בכ-59 מיליון ש"ח.

עם הפיכת החקירה לגלויה עוכב החשוד לחקירה ונערכו חיפושים נרחבים במספר אתרים ביניהם מפעלי החברות שבבעלותו ונתפס חומר רב שחיזק את החשדות כנגדו. השופט עדי בר טל מבית משפט השלום בירושלים שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם מעצר בית למשך 10 ימים, הפקדת מזומן בסך של חצי מיליון ש"ח, ערבות עצמית על סך מיליון ש"ח, וערבות צד ג' של שני ערבים על סך 150,000 ש"ח כל אחד.