בן גביר: "אנחנו כבר אחרי עידן שטחי B ,A ו־C. מי שמשתמש במונחים אלו טועה"

יושב ראש סיעת עוצמה יהודית סייר אתמול ביהודה ושומרון וצפה מקרוב בהתפשטות ההשתלטות של הפלשתינים על שטחים באיזור. "אפילו הם לא מתייחסים אליהם בכלל והם כבר קובעים עובדות", אמר בן גביר על החלוקה לשטחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 16:06 ט בטבת התשפב

בן גביר: "אנחנו כבר אחרי עידן שטחי B ,A ו־C. מי שמשתמש במונחים אלו טועה"
בן גביר בסיור, צילום: ללא

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קיים אמש (א') סיור בבנימין. את הסיור הובילו עמישב ושרי מלט מגאולת ציון שפועלים יום יום למניעת השתלטות הבנייה הבלתי חוקית. במהלך הסיור נחשפה תמונה מדאיגה על קצב ההשתלטות ה"פלסטינית" על אדמות המדינה. בעוד יהודים מורחקים מהאזור הסמוך ליישוב עמיחי, מוגדר פרויקט הבנייה ברכס הדרומי במרחב שילה, כשטח צבאי סגור על אף שערבים ישראליים נכנסים חופשי לבצע עבודות בשטח.

פרויקט הבניה הערבי tabo הוא פרויקט של איש העסקים הפלסטיני-קנדי חאלד סבאווי, הממוקם כארבעים מטר מהקו הכחול של השטח המוניציפלי של היישוב עמיחי שנבנה בימים אלו וגורם למתיחות וחשש רב בקרב התושבים היהודים שמורחקים מהאזור.

ח"כ בן גביר יגיש בנושא שאילתה לשר הביטחון בני גנץ כי לבדוק האם יש הוראה לצבא להרחיק דווקא את היהודים באשר השטח מוכרז כשטח צבאי סגור: "לא ייתכן שיהודים מורחקים בעוד ערבים ישראלים נכנסים חופשי".

בן גביר בסיור

בן גביר בסיור צילום: ללא

בהמשך הסיור הגיע ח"כ בן גביר למעוז אסתר הסמוך ליישוב כוכב השחר לזכרה של אסתר (אתי) גאליה הי"ד. המעוז הוקם על ידי קבוצת בנות אולפנה, ובמהלך המפגש במעוז אסתר ביקש בן גביר לשמוע על אופן ההשתלטות הבלתי חוקית. ח"כ בן גביר אמר: "אנחנו כבר אחרי עידן שטחי B ,A ו־C. ומי שמשתמש במונחים אלו טועה, אפילו "הפלסטינים" לא מתייחסים אליהם בכלל והם כבר קובעים עובדות".

"אי אפשר להמשיך להתגונן"

במהלך המפגש סיפר עמישב כי "בבורג' ברדוויל הממוקם בשטח a קיימות גניבת זהות עתיקות המושמדות על ידי הפלסטינים וכך הם גונבים את הצדק שלנו בטענתנו על ארץ ישראל". בעיה נוספת שעלתה במהלך הסיור עסקה בכביש 449 שנפתח ונסגר לחילופין ואין מעבר רציף בכביש ליהודים.

ח"כ בן גביר אמר בסיום הסיור: "כשאתה משחק בצד שלך אתה מפסיד. לרוב מדברים שטחי C אבל המערכה צריכה להיות על כל יהודה ושומרון, כי כדי לנצח, אי אפשר להמשיך להתגונן. צריך להעביר את הכדור לצד השני ואנחנו צריכים כמדיניות לשלוח את האנשים שלנו גם לשטח A וגם לשטח B. זוהי ארץ ישראל".