מחריד אחיו של הנרצח בפיגוע סיפר: גיליתי שאלי נרצח דרך האינסטגרם | צפו

כתריאל קיי, אחיו של אלי הי"ד, שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה הגיע לכנסת וחשף כי למד על הרצח דרך הרשת החברתית: "חברה שלנו התקשרה אלי ואמרה, 'לא רוצה להפחיד אותך אבל יש לי תמונה פה מהאינסטגרם וזה נראה מה זה דומה לאלי'"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/21 14:22 ט בטבת התשפב

אחיו של הנרצח בפיגוע סיפר: גיליתי שאלי נרצח דרך האינסטגרם | צפו
הלווייתו של אליהו קיי הי"ד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אליהו קיי הי"ד נרצח בחודש שעבר ליד שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. קיי עלה לארץ מדרום אפריקה, שירת בצנחנים כחייל בודד וסחף ארצה את משפחתו, ואמור להינשא לארוסתו בעוד חודשים ספורים. אחיו, כתריאל, הגיע היום לכנסת וחשף סיפור מזעזע, כיצד גילה את הירצחו של אחיו.

"אמא שלי התקשרה אלי בעשר בבוקר, 'דיברת עם אלי'? עניתי 'לא', זה אלי, ישן לא יודע מה. הייתי בעבודה ואז חברה שלנו התקשרה אלי ואמרה, 'לא רוצה להפחיד אותך אבל יש לי תמונה פה מהאינסטגרם וזה נראה מה זה דומה לאלי'. ראיתי בתמונה וזה היה אלי שוכב מת על הרצפה. חשבתי לעצמי זה נראה כמו אלי, רצתי לדירה שלו מעל השוק, דפקתי על הדלת, אף אחד לא עונה, הטלפון שלו מצלצל. התקשרתי ל-100 הם אמרו שאי אפשר לתת מידי, התקשרתי למשטרה והכרזתי אותו כנעדר". 

כתריאל המשיך לתאר בכאב: "יצאתי מהשוק יש תחנה קטנה צמוד לשוק, זה היה ב-11, אלי היה כבר בבית חולים יותר משעה וחצי. רצתי לבניין כלל כי יש שם משטרה, אבל זו משטרת התנועה, הם אמרו לי לך למגרש הרוסים. בו זמנית התקשרתי  שוב למוקד 110 וקבילתי 'מקומך בתור 19' - 'איפה אתה'? מה זה איפה אני? איפה אח שלי?! אנחנו באים אליך, 5-6 דקות עד שהם הגיעו".

"ההורים התקשרו, בו זמנית אחותי שלומדת במדרשת הרובע בעיר העתיקו יורדת לכותל לחפש אותו. כי אף אחד לא יודע. יש לנו תמונה, אתה לא רוצה להאמין אבל זה נראה כמו אלי. עלינו לתחנה וחיכיתי עוד עשר דקות עד שנכנסתי לראש התחנה, וכשנכנסתי ראיתי בטלפון שלו את תעודת הזהות של אלי. הוא אמר 'כנראה הוא נראה'. אמרתי 'מה זה כנראה'. הוא אמר 'הוא מת'".