סגן הרמטכ"ל לשעבר: "אם ארה"ב לא תפעל - ישראל תידרש לפעול"

האלוף אייל זמיר משתתף בכנס ה־IAC, ארגון הקהילה הישראלית אמריקנית, ומאיים: "אם איראן תפרוץ מחר לפצצה - ישראל תפעל". לדבריו, זהו "עניין של זמן עד לסבב הלחימה הבא ברצועת עזה" והבהיר כי צה"ל נערך לאפשרות של פעולה קרקעית נרחבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/21 07:34 ח בטבת התשפב

סגן הרמטכ"ל לשעבר: "אם ארה"ב לא תפעל - ישראל תידרש לפעול"
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

האלוף אייל זמיר, שכיהן עד לאחרונה כסגן הרמטכ"ל מזהיר כי ישראל צריכה להיות מוטרדת מהשיחות שמתקיימות בווינה בין איראן למעצמות וכי "אם איראן תפרוץ מחר לפצצה, ישראל תפעל", כך מפרסמים הבוקר (א') ממיאמי כתבי "ישראל היום", הפרשן הצבאי יואב לימור והכתב המדיני אריאל כהנא.

בשיחה בכנס של ארגון IAC במיאמי אמר זמיר: "אי אפשר לסמוך על האיראנים. איראן תיעצר רק אם יעמוד מולה איום ברור, שירתיע אותה. היינו מעדיפים שארה"ב תוביל את האיום הזה, שחייבים להיות בו שני מרכיבים: נכונות ויכולת. נכונות לבד אינה מספיקה, ויכולת לבד אינה מספיקה".

"לארה"ב יש את שניהם, אבל אם היא לא תפעל - ישראל תידרש לפעול. אם איראן תחליט לפרוץ מחר לפצצה, ישראל תפעל. אני מכיר את התוכניות. יש לנו את היכולת לעשות זאת", אומר סגן הרמטכ"ל לשעבר.

זמיר כיהן עד לקיץ האחרון כסגן הרמטכ"ל והוא נמצא כעת בשנת לימודים בוושינגטון בהמתנה להחלטה מי יכהן כרמטכ"ל הבא של צה"ל, אחרי רא"ל אביב כוכבי. לדבריו, ישראל פועלת בסוריה הרבה מכפי שידוע, במטרה לעצור את שאיפות ההתפשטות של האיראנים במרחב. "איראן רצתה להקים צבא דמוי חיזבאללה גם בסוריה. מנענו זאת".

בהתייחסו לעזה אמר זמיר, שכיהן בעבר כאלוף פיקוד הדרום, כי "זה רק עניין של זמן עד לסבב הלחימה הבא ברצועה". הוא אמר כי צה"ל נערך לכך, כולל לאפשרות שתידרש פעולה קרקעית נרחבת בעזה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן