הבלורית של טראמפ האם כריכת ספרו החדש של ברק רביד הועתקה?

העיתונאי בישר לעולם על צאת ספרו החדש, ומאייר אמריקאי הודיע לו בתגובות: האיור מועתק מיצירה שלי לכריכת מגזין טיים משנת 2018. מהוצאת ידיעות ספרים נמסר בתגובה: הנושא בבדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 12:00 ה בטבת התשפב

האם כריכת ספרו החדש של ברק רביד הועתקה?
איור של נשיא ארצות הברית לשעבר, צילום: shutterstock

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, הודיע העיתונאי ברק רביד השבוע על צאת ספרו החדש שנקרא, "השלום של טראמפ" ועוסק בהסכמי אברהם שהביאו לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל למספר מדיניות ערביות בתיווך ארצות הברית. בין שלל התגובות המפרגנות שהיו לציוץ של רביד, הייתה גם אחת מעוררת שאלות. 

המאייר הקובי-אמריקאי אדל רודריגז, טוען כי האיור שעל כריכת הספר, למעשה נגנב מאיור שעשה שיצר לשער מגזין "טיים" בשנת 2018. "שלום ברק רביד, הציור שעל כריכת הספר שלך נגנבה ישירות מהשער הזה שיצרתי עבור מגזין TIME בינואר 2018", הוא צייץ בתגובה, "האיור הזה מוגן בזכויות יוצרים". 

בספר, שיצא תחת הוצאת ידיעות ספרים קובע רביד כי נרמול היחסים בין המדינות זהו ההישג הגדול ביותר של טראמפ. בספר מביא רביד מראיונותיו עם עשרות בכירים מכל צדדי ההסכם אותו סיקר. מהוצאת ידיעות ספרים נמסר כי הנושא בבדיקה. 

"בארבע שנות נשיאותו שינה טראמפ את פני המזרח התיכון: הוא פרש מהסכם הגרעין עם איראן, העביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, הכיר ברמת הגולן כחלק מישראל, הציג תוכנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וגולת הכותרת – הסכמי השלום והנורמליזציה בין ישראל לבין ארבע מדינות ערביות", נכתב בגב הספר.